
آموزش امروز بر نحوه استفاده از ابزار PhotoView 360 برای ایجاد تصاویر شبه واقعی از مدل های SolidWorks تمرکز دارد. به این رندر می گویند و برای انجام آن باید اصول سالیدورکس را بدانید.
PhotoView 360 چیست؟
PhotoView 360 یک بسته نرم افزاری مستقل است که تصاویر دیجیتالی شبه واقعی از فایل های solidwork یا به اصطلاح رندر می سازد. این برنامه یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای نمایش مدل های سالیدورک است. PhotoView 360 طیف وسیع تری از نماهای مدل های SolidWorks را در اختیار شما قرار می دهد.
با PhotoView 360 شروع کنید
برای شروع برنامه؛ روی نماد PhotoView 360 روی دسکتاپ دوبار کلیک کنید تا باز شود. نماد ابزار به شکل زیر است:
PhotoView 360 به شما امکان می دهد تا به محض باز شدن قسمت یا گره طراحی شده در SolidWorks را برای نمایش وارد کنید. با استفاده از این ابزار می توانید ظاهر آهنگ را تغییر دهید و صحنه های خاصی را به آن اضافه کنید تا شبیه یک مدل واقعی شود.
هنگام استفاده از PhotoView 360، در منوی اصلی از چپ به راست کار کنید.
مراحل رندر با ابزار PhotoView 360 به طور خلاصه و سریع شامل موارد زیر است:
– امکان وارد کردن فایل Solidwork شما فایل را باز کنید ضربه زدن.
2- از قسمت ظاهر ویژگی های ظاهری مورد نظر خود را اعمال کنید.
3- از قسمت محیط ویژگی های محیطی مورد نظر خود را اعمال کنید.
4- در بخش ویرایش تنظیمات را ویرایش کنید.
5- در نهایت تصویر نهایی ضربه بزنید و از گزینه استفاده کنید فایل را ذخیره کنیدفایل تصویر را ذخیره کنید.
تصویر زیر منوی اصلی را نشان می دهد که شامل گزینه های زیر است:
آشنایی با نوار ابزار در PhotoView 360
هنگامی که از گزینه Appearance برای اعمال ظاهر مورد نظر استفاده می کنید، با 4 گزینه روبرو خواهید شد: صورت (استفاده از ظاهر روی صورت) بدن (استفاده از ظاهر روی بدن) بخش (اعمال ویژگی های خارجی بر روی قطعه) و مونتاژ (کاربرد خصوصیات خارجی در نصب).
هر کدام از این گزینه ها را انتخاب کنید، ویژگی های ظاهری مطابق با مدل شما اعمال می شود.
در پایین نوار ابزار اصلی نوار ابزار دیگری قرار دارد که گزینه های آن وظیفه جابجایی و چرخش مدل را بر عهده دارند. به این ترتیب کاربر می تواند ویژگی ها، ویژگی ها یا قطعات خاصی را انتخاب کند و همچنین موقعیت مدل را برای ثبت یک تصویر شبه واقعی تنظیم کند.
برای مانور دادن بر روی یک مدل در پنجره Photoview 360، با حرکت دادن توپ چرخان ماوس مانند SolidWorks عمل می کنیم. همچنین برای اعمال ویژگی های ظاهری به هر یک از جنبه های ذکر شده، آیکون ها انتخاب کنید باید تاکید شود.
مراحل رندرینگ در Photoview 360 را بیاموزید
1- پوشه را جابجا کنید
برای شروع تصویربرداری، ابتدا باید پوشه ای به نام Photoview 360 را از سی دی برنامه در رایانه خود کپی کنید.
2. فایل را باز کنید
اسمبلی را در پوشه Photoview 360 به نام Skateboard باز کنید. قطعات و مجموعه های این پوشه با استفاده از مواد و ظاهر پیش فرض ساخته شده اند.
هنگامی که یک فایل SolidWorks را در Photoview 360 باز می کنید، هر ظاهری که به آن در SolidWorks متصل شده است نمایش داده می شود. اما از آنجایی که Photoview 360 ویژگی ها و ظاهر بیشتری دارد، توصیه می کنیم برای نتیجه بهتر از این ابزار و ویژگی های آن استفاده کنید.
گزینه باز کردن فایل لمس و مونتاژ کنید اسکیت برد باز کن.
3. از گزینه های Rotate و Pan استفاده کنید
می توانید مدل خود را با استفاده از ابزارهای مختلف در نوار ابزار ناوبری جابجا یا بچرخانید.
برای استفاده از هر دستوری، اسکرول کنید تا آن را برجسته کنید. در اینجا ما یک گزینه داریم ماهیتابه ما آنچه را که مدل را هدایت می کند انتخاب کردیم. پس از تیک زدن این گزینه به قسمت گرافیک رفته و مکان مدل را به دلخواه تغییر می دهیم.
پیوست: طراحی خودرو با SolidWorks (و 12 نکته کاربردی)
4- ویژگی های ظاهری مورد نظر را اعمال کنید
در اینجا ویژگی های مورد نظر برای ظاهر را روی قسمت های مختلف و مجزای مدل خود که اسکیت برد است اعمال می کنیم. و به همین ترتیب به قسمت تجلیات ما روکش چوب را به اسکیت بورد خود اضافه می کنیم.
سپس نماد بخش در نوار ابزار برجسته کنید.
قبل از ادامه، حتما نماد را به خاطر بسپارید انتخاب کنید در نوار ابزار ناوبری مشخص شده است.
اکنون باید ویژگی های ظاهری مورد نظر خود را در مدل اعمال کنید. برای این کار بر روی گزینه کلیک کنید ظاهر روی نوار ابزار اصلی کلیک کنید.
با ساخت این پنجره تنظیمات از پیش تعیین شده (پیش تنظیمات) در مقابل شما ظاهر می شود. روی مثلث کنار نام دسته کلیک کنید تا درخت انتخاب شده بزرگ شود یا اضافه شود. برو تو بیو چوب گردو.
حالا گردوی پولیش شده مورد نظر را روی قسمت مورد نظر مدل خود در قسمت گرافیک بکشید و بیندازید.
نکته: همانطور که قبلاً یک گزینه بود بخش ما انتخاب کردهایم، ظاهری که میخواهیم در کل قسمت صدق میکند، نه فقط به روشی که ظاهر را نقاشی کردهایم.
5. ظاهر مدل را ویرایش کنید
اگر می خواهید ظاهر مدل را تغییر دهید، باید تابع تازه انتخاب شده را روی قسمت مورد نظر بکشید و رها کنید تا ظاهر قبلی جایگزین شود.
6- ظاهر چرخ های اسکیت را ویرایش کنید
با استفاده از روش قبلی، یک فرم پلاستیکی آبی براق را به هر یک از چرخ های اسکیت بورد بزنید.
نکته: وقتی ظاهر دلخواه را به یکی از چرخ ها اعمال می کنیم، سه چرخ دیگر یکسان می شوند. زیرا هر چهار چرخ در SolidWorks بخشی از مدلی به نام Wheel هستند.
7. پایین صفحه اسکیت را ویرایش کنید
حال باید به مدل خود سبزی بیشتری بدهیم و جزئیات و جزئیات بیشتری را روی آن اعمال کنیم. در اینجا مقداری پلاستیک سبز رنگ به پایین اسکیت بورد خود اضافه می کنیم.
نکته: برای اینکه بتوانید شکل دلخواه را در قسمت پایینی اسکیت بورد اعمال کنید، باید مدل خود را بچرخانید.
8- پیچ های شش ضلعی روی اسکیت برد را ویرایش کنید
در اینجا یک ظاهر برنجی صیقلی را به پیچهای شش ضلعی (پیچهایی که تخته را به بلبرینگ متصل میکنند) روی اسکیت بورد اعمال میکنیم.
9- عناصر و عناصر فولادی را اضافه کنید
تمام قسمت های دیگر اسکیت باید ظاهری از فولاد ماشینکاری شده داشته باشد.
10- مشخصات ظاهری چهره های مدل را ویرایش کنید
تاکنون تمامی ویژگی های ظاهری اعمال شده در قسمت ها یا قسمت های مختلف مدل ما اجرا شده است. اما این امکان نیز وجود دارد که توابع مورد نظر خود را برای یک جنبه یا ظاهر خاص آهنگ اعمال کنیم.
درست مانند SolidWorks، ابزار PhotoView 360 از سلسله مراتبی پیروی می کند تا ویژگی های بصری را در مدل اعمال کند. به این ترتیب ظاهر صورت بر ظاهر چسبیده به کل قسمت غلبه می کند.
همراه با این مقاله حتما بخوانید: آموزش تحلیل قدرت و تنیس SolidWorks
11- ظاهر چرخ ها را ویرایش کنید
برای بهبود ظاهر مدل خود، ظاهر چرخ ها را ویرایش می کنیم. برای این کار ابتدا باید این گزینه را داشته باشید صورت در نوار ابزار، را انتخاب کنید.
در پنجره تنظیمات از پیش تعیین شده ما به سراغ پلاستیک قرمز براق می رویم. حالا اسلاید می کنیم و ظاهر دلخواه چرخ ها را رها می کنیم. مانند قبل، این بار این عملکرد برای هر چهار چرخ اعمال می شود.
12- قسمت بالای اسکیت برد را ویرایش کنید
برای قسمت بالای اسکیت بورد خود، ظاهری مناسب از پلاستیک، کامپوزیت و الیاف کربن رنگی یک طرفه انتخاب می کنیم.
13- محیط اطراف اسکیت بورد را ویرایش کنید
محیط اطراف مدل را می توان به عنوان پس زمینه در نظر گرفت و ویژگی های ظاهری مورد نظر را به همان صورتی که در قسمت ها و جنبه های مختلف اعمال کردیم، در آن اعمال کرد.
امکان ویرایش محیط اطراف مدل اول در میان در منوی اصلی انتخاب کنید. با این کار کادر را علامت بزنید در میان ظاهر می شود.
سپس محیط انتخاب شده را در قسمت گرافیک بکشید و رها کنید. در عوض، میتوانید روی محیط مورد نظر دوبار کلیک کنید تا در پسزمینه مدل ما اجرا شود. زمانی که ما یک ظاهر جدید برای محیط خود ایجاد می کنیم، انتخاب قبلی ما لغو می شود و ظاهر جدیدی به آن اعمال می شود.
تصاویر بالا نمونه هایی از محیط هایی هستند که می توانید در مدل خود اعمال کنید.
در اینجا ما محیط روزانه را برای کار خود انتخاب می کنیم.
دانلود رایگان: آموزش سالیدورکس از صفر تا صد (فیلم فارسی + پی دی اف)
14- محل قرارگیری مدل را تنظیم کنید
ایجاد یک تصویر واقعی از یک مدل در SolidWorks مانند راه اندازی یک دوربین برای گرفتن عکس است. در اینجا نیز مانند عکاسی، باید مدل را طوری تنظیم کنیم که تمام زوایا و جنبه های آن به خوبی نمایش داده شود. برای این کار از ابزارهای حرکتی استفاده می کنیم و مدل را در موقعیتی قرار می دهیم که بیشتر پنجره روی صفحه را پر کرده و جزئیات آن به خوبی مشخص باشد.
15. تنظیمات نمایش را مشخص کنید
بخش تنظیمات به ما امکان می دهد قالبی را که تصویر ما در آن ذخیره می شود با کیفیت بالا تنظیم کنیم. برای انجام این گزینه تنظیمات از منوی اصلی باز کنید.
16. ویژگی های محیط را تنظیم کنید
در این مرحله مدل باید ارتفاع طبقه محیطی از طریق گزینه باشد ارتفاع صفحه زمین آن را تنظیم کنید. هر چه تعداد این گزینه کمتر باشد سطح اطراف آن کمتر و از مدل دورتر می شود. افزایش مقدار این گزینه نیز باعث می شود سطح ما بالا برود و به مدل نزدیک شویم. در نتیجه ارتفاع مدل کمتر از کف است.
17- پس زمینه را بچرخانید
- چرخش: این گزینه وسط را نسبت به مدل می چرخاند. این بر نور، سایه، تاریکی و روشنایی و غیره تأثیر می گذارد.
- محدوده: این گزینه خروجی را به یک چاپگر یا مانیتور تنظیم می کند.
- وضوح خروجی تصویر: با این گزینه می توانید تعداد پیکسل های تصویر نهایی را تغییر دهید. فقط به خاطر داشته باشید که افزایش تعداد پیکسل ها برابر است با افزایش اندازه فایل و زمان نمایش.
- تنظیمات خروجی تصویر: در اینجا می توانید ارتفاع و عرض مورد نظر یا از پیش تعیین شده را انتخاب کنید. سایز 480 × 640 یا خروجی A3 دیگر مناسب است.
- فرمت فایل پیش فرض: این گزینه به شما امکان می دهد JPEG، BMP و غیره را انتخاب کنید. فرمت فایل شما
- نمایش دادن: سرعت نمایش را تنظیم کنید هرچه کیفیت تصویر بالاتر باشد، تکمیل تصویر بیشتر طول می کشد. کیفیت بهتر برای تکمیل این تمرین کافی است، اما توصیه می کنیم سایر کیفیت های این قسمت (خوب، بهترین و حداکثر) را امتحان کنید.
فراموش نکنید که دانلود کنید: 50 تمرین برای یادگیری بهتر از SolidWorks
18- رندر
هنگامی که کیفیت نمایش را مشخص کردید، یک پنجره جدید با تمام انتخاب ها و تنظیمات شما باز می شود.
اکنون فرآیند رندر به پایان رسیده است و می توانیم یک فایل JPEG از این پنجره دریافت کنیم.
تصویر را در پوشه PhotoView 360 به عنوان اسکیت بورد ذخیره کنید. همانطور که در تصویر می بینید، پس از اتمام فرآیند رندر، اعداد 1 تا 9 در بالای تصویر شما ظاهر می شوند. شماره گیری یکی از این شماره ها به شما این امکان را می دهد که در هر زمان و در صورت لزوم تصویر را بازیابی و تغییر دهید.
به این ترتیب می توانید محیط اطراف مدل خود را تغییر دهید یا موقعیت و مکان آن را دستکاری کنید تا تصاویر متفاوتی از مدل ایجاد کنید. برای دریافت تصاویر واقعی از اجزای مختلف مدل خود، باید بزرگنمایی و بزرگنمایی کنید.
حتما بخوانید: در اینجا بهترین و کاربردی ترین دستورات SolidWorks آورده شده است
فیلم های آموزشی
و یک درس دیگر:
حتما بخوانید: آموزش نصب SolidWorks از صفر تا صد (و 10 نکته)