
آموزش افزایش اعتبار دامنه یکی از مهم ترین بخش های سئو است. امروزه ترفندهای جدیدی برای دامنه و صفحه آتوریتی ارائه شده است که می توانید از آنها برای افزایش سرعت کسب و کار خود استفاده کنید.
آموزش افزایش اعتبار دامنه یکی از آموزش های مهم و از مبانی مهم سئو می باشد. در بسیاری از دوره ها آموزش سئو دانشجویان با دو اصطلاح Domain Authority و Page Authority آشنا می شوند و اگر به سئو علاقه مند هستید باید این دو اصطلاح را به خوبی بشناسید.
Page Authority معیاری برای اندازه گیری سایت است هزارتو با توجه به الگوریتم ها و معیارهای آنها؛ رندر در یک صفحه این بدان معنی است که تمام جنبه های سایت به طور کامل بررسی شده است. از طرفی توجه به نتایج، نتیجه مطلوب را به همراه خواهد داشت.
دامنه اتوریتی به آدرس اصلی سایت داده می شود. این بدان معناست که شما به راحتی می توانید رتبه و اعتبار دامنه آن را با URL ریشه دامنه سایت خود مشاهده کنید. برای اینکه بفهمید اعتبار دامنه سایت شما چقدر است؛ کافی است به سایت ماز سر بزنید و بخش بررسی دامنه سایت می توانید از میزان اعتبار دامنه سایت خود مطلع شوید.
ما در این مقاله از سایت دانش آموز برتر ما در نظر داریم از صفر تا صد آتوریتی دامنه به شما آموزش دهیم. شایان ذکر است در هر قسمت نکات و پیشنهاداتی ارائه شده است که در صورت توجه به آنها قطعا می توانید اتوریتی دامنه را افزایش دهید.
در هنگام ایجاد سایت (در ابتدای طراحی سایت) اگر می خواهید اعتبار دامنه را بررسی کنید عدد آن 1 است. مخصوصاً رسیدن به 20 در ابتدا می تواند آسان باشد. اگر بالاتر از 20 بخواهید قطعا فعالیت سختی خواهید داشت.
برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود بهتر است از قسمت های زیر که اهمیت بیشتری دارند استفاده بهتری داشته باشید.
اهمیت دامنه مرجع سایت:
بهتر است ابتدا روی اهمیت دامنه اتوریتی سایت تمرکز کنید. فرض کنید می خواهید به یک سایت رپورتاژ (برای بهبود رتبه سایت) بروید که قطعا یکی از عوامل مهم در انتخاب سایت هدف است. دامنه برتر اقتدار سایت است.
مرجع دامنه یک سایت تعداد صفحات و میزان کار روی دامنه و قابل اعتماد بودن آن سایت را تعیین می کند. توصیه می شود اگر شما به عنوان فردی که می خواهید سایت خود را ایجاد کنید، قطعا با اتوریتی دامنه آشنایی دارید، آموزش را افزایش دهید.
تا جایی که بتوانید اعتبار دامنه سایت خود را افزایش دهید، به نفع شماست. زیرا این عدد جنبه تجاری را برای شما به ارمغان می آورد.
فرض کنید ترافیک روزانه سایت شما افزایش یافته است. اکنون می توانید به عنوان یک سایت مرجع برای دریافت گزارش از سایت های دیگر درخواست دهید. قطعا این مورد هزینه های خوبی برای شما به همراه خواهد داشت و از طرفی برای رسیدن به این هدف باید Domain Authority و Page Authority یک تاپ نیز داشته باشید.
ولی یک نکته مهم را ذکر کنید: برای دریافت پروژه های سئو برای سایت خود، باید به کارفرما بگویید که آیا می خواهد این دامنه را افزایش دهد یا خیر. قطعا این شماره از سایت هزارتو ارائه شده است و بهتر است به کارفرما بگویید.
آموزش افزایش Domain Authority و Page Authority:
تا به حال با مشکلات زیادی روبرو بوده اید و اکنون زمان آن فرا رسیده است که نحوه افزایش اعتبار دامنه را به صورت تخصصی یاد بگیرید. لازم به ذکر است در این قسمت آموزش اتوریتی دامنه در قالب نکات و پیشنهادات ارائه شده است.
این موارد عبارتند از:
- ایجاد محتوای سئو: یکی از موارد مهم در یادگیری نحوه افزایش اعتبار دامنه، ایجاد محتوای سئو است.
حتما شنیده اید که محتوای سایت وبلاگ یا محتوای خود سایت پادشاه است و سئوی درون صفحه با آن زنده می شود. به عنوان مدیر سایت، باید یک تقویم تولید محتوا داشته باشید.
به عنوان مثال، دامنه سایت شما در سیستم عامل آموزش فتوشاپ خب، اولین کار شما تحقیق کلمات کلیدی خواهد بود.
یعنی علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی، باید موضوعاتی را که تقاضای بالایی دارند در قسمت وبلاگ ارائه دهید. به عنوان مثال، شما می توانید ترفند استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ در بخش وبلاگ سایت خود قرار دهید.
اکنون نوبت به سئوی محتوا رسیده است. استفاده از تعداد مناسب کلمات کلیدی (برای محتوای 1000 کلمه ای حداقل 6 بار و برای محتوای 2000 کلمه ای 12 تا 15 بار)
استفاده از عناوین مناسب (استفاده از کلمه کلیدی) و استفاده از کلمات کلیدی مترادف در سراسر محتوا از جمله مواردی است که به سئوی محتوای سایت شما کمک می کند و بهتر است از آنها نیز بهره ببرید.
نکته: داشتن تقویم محتوایی توصیه می شود. این بدان معناست که شما باید 15 محتوای سایت را در ماه وارد کنید. بهتر است مطالب را یک روز در میان درج کنید، این دستور برای سئو خوب است. نه اینکه 3 مطلب سایت در یک روز منتشر شود.
پیوند داخلی و اثر تقویت کننده اعتبار دامنه:
علاوه بر محتوای سئو، چه چیز دیگری باعث افزایش اعتبار دامنه می شود؟ آیا فقط برای سایت محتوا تولید کنیم؟
قطعا نه. زمانی که لینک سازی داخلی انجام شود، تولید محتوا به نفع سایت است. برای مثال شما یکی از صفحات سایت خود را به عنوان صفحه فرود تنظیم می کنید. مطابق با این صفحه مقاله ای را در قسمت وبلاگ منتشر می کند کلمه کلیدی اصلی شما به صفحه فرود لینک می دهید (البته می توانید به چندین صفحه نیز لینک دهید)
این نوع لینک بیلدینگ در آموزش افزایش اعتبار دامنه بسیار مهم و مهم است.
نکته مهم این است که می توانید در صفحه اصلی سایت خود لینک ایجاد کنید. فرض کنید سایت شما 3 ماه اعتبار دارد. که بتوانید محتوای 1000 کلمه ای خود سایت را در صفحه اصلی درج کنید. از طرفی در این محتوا عناوین پیوند به صفحات فرود سایت را درج کنید.
حالا در همان پاراگراف بخش ها، اگر لینک مناسبی به صفحات فرود داشته باشید، آن اعتبار قطعا رد و بدل می شود.
پیوند خارجی و تأثیر آن بر اعتبار دامنه و اقتدار صفحه:
در قسمت قبلی آموزش افزایش اتوریتی دامنه به لینک سازی داخلی اشاره شد. در این بخش یک موضوع حساس تحت عنوان اتصال خارجی ما پرداخت خواهیم کرد. اما الزام بیرونی چیست؟ چگونه آن را ایجاد کنیم؟
وقتی لینکی از یک سایت خارجی به سایت شما داده می شود. به این فعالیت اتصال خارجی می گویند. اما چرا این مهم است؟
فرض کنید یک سایت معتبر که مارک بسیار خوبی دارد به یکی از صفحات سایت شما لینک می دهد. این باعث می شود گوگل آن لینک را بررسی کند و در نهایت در سایت شما قرار بگیرد.
صفحه شما باید ارزشی داشته باشد که سایت های دیگر به شما لینک دهند، این باعث افزایش اعتبار دامنه سایت شما می شود.
گزارش نیز بخشی از پیوندهای خارجی در نظر گرفته می شود. شما برای محتوای اطلاعاتی یا تبلیغاتی سایت خود هزینه ای به سایت های گزارش دهنده می پردازید و لینک سازی از طریق آن انجام می شود.
این یک روش مهم آموزش اتوریتی دامنه است که می توانید از آن بیشترین بهره را ببرید.
در مورد کدام صفحات سایت باید بازخورد ارائه کنیم؟
یکی از سوالات مهم دانشجویان دوره های سئو در مورد بازخورد صفحات وب سایت می باشد. برخی از افراد فکر می کنند که باید برای تمام صفحات سایت بک لینک ساخته شود در حالی که اصلا اینطور نیست.
همچنین می توانید صفحات اصلی و صفحات محصولات و صفحات مهم بخش وبلاگ خود را بک لینک دهید. اگر روی سئو سایت و لینک دهی داخلی و خارجی آن کار می کنید، این نوع صفحات در سایت شما نیز مهم هستند. قطعا رتبه خوبی کسب خواهید کرد.
نکته مهم در مورد بک لینک این است که سعی کنید نزدیکترین سایتی را که به حوزه سایت شما مرتبط است را انتخاب کنید.
به عنوان مثال اگر سایت شما آموزشی است و سایت خبری خارجی را انتخاب می کنید که اصلا مرتبط با حوزه فعالیت شما نیست، لینک دادن به آن سایت ها قطعا منجر به اسپم لینک می شود.
هرزنامه تأثیر منفی بر سئوی سایت دارد. اگر لینکی دارید که اسپم است؛ بهتر است در اسرع وقت به کنسول جستجوی سایت خود بروید و به اصطلاح آنها را رد کنید.
برای Disavelink کافی است URL لینک هایی که اسپم هستند را در یک فایل ذخیره کنید و این فایل را در کنسول جستجوی Disavelink آپلود کنید.
افزایش سن دامنه و سرعت سایت باعث بهبود اعتبار صفحه می شود:
یکی از موارد اصلی که برای سئو مهم است، سن دامنه و سرعت سایت است.
اگر می خواهید سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید، بهتر است دامنه ای با سابقه طولانی را تمدید کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک دامنه برای یک دوره 1 تا 5 ساله خریداری کنید.
پیشنهاد می کنیم 5 سال را انتخاب کنید. همانطور که در قیمت تفاوت چندانی ندارند و البته به نفع سئوی سایت خواهد بود.
موضوع دیگر سرعت سایت است که امروزه برای الگوریتم های گوگل اهمیت بیشتری دارد و اینکه شما به عنوان یک سئوکار همیشه باید سرعت سایت را بهبود ببخشید.
ابتدا برای اینکه بفهمید سرعت سایت شما مناسب است یا خیر، بهتر است به سایت جی تی متریک مراجعه کنید. )
اگر سرعت سایت کمتر از 80 درصد باشد. برای افزایش سرعت سایت بهتر است هر چه زودتر به سراغ آموزش بروید.
فعال بودن در شبکه های اجتماعی:
یکی دیگر از جنبه های مهم یادگیری افزایش اعتبار دامنه و صفحه اتوریتی قطعا استفاده از شبکه های اجتماعی است.
توییتر، فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و موارد دیگر. از جمله شبکه های اجتماعی معروف هستند.
هنگامی که محتوای جدیدی را در سایت آپلود می کنید، چند ساعت بعد می توانید خلاصه ای از آن محتوا را به همراه تعداد زیادی تصاویر جذاب در شبکه های اجتماعی آپلود کنید.
اما نکته مهم این است که در هر یک از شبکه های اجتماعی خود به صفحه مربوط به وب سایت خود لینک بدهید.
به برندینگ سایت توجه کنید:
یکی دیگر از عوامل مهم در یادگیری نحوه افزایش اعتبار دامنه، قطعا برندسازی سایت است. برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود می توانید ابتدا روی برندسازی سایت کار کنید.
اول از همه، می توانید برندسازی را از شبکه های اجتماعی شروع کنید. تولید مکرر محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند آن را بیشتر دیده شود. البته هر چه نام سایت و برند تجاری شما بیشتر دیده شود. قطعا عده ای آن را جستجو می کنند و به سایت شما می آیند.
این برندی است که بسیاری از سایت های بزرگ سرمایه گذاری زیادی روی آن می کنند.
خلاصه افزایش اعتبار دامنه سایت:
امیدواریم بهترین استفاده را از این مقاله از بهترین سایت مطالعه ببرید و در صورت نیاز آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
در پایان مقاله بهتر است چند نکته مهم بارگذاری شود.
مسئولیت تولید محتوا بر عهده سایت می باشد. بهتر است برای ایجاد محتوای خود از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنید و از طرف دیگر هنگام انتشار آن قوانین را رعایت کنید. مثلا یک روز در میان مطالب ارسال کنید.
اتصال خارجی و داخلی را فراموش نکنید. وقتی لینک داخلی سایت شما قوی است به لینک خارجی سایت بروید.
کوپلینگ خارجی معمولاً گران خواهد بود. به عنوان مثال امکان درج گزارش در سایت های پربازدید و دریافت ارجاع از آنها با پرداخت هزینه وجود خواهد داشت.
مقاله نحوه افزایش اعتبار دامنه + ترفندهای جدید 2023 👍 اولین بار در توپر آماز. به نظر می رسد.