
معمولا سئوی فروشگاه اینترنتی یکی از چالش های هر سئویی است که نمی داند سئو را از کجا شروع کند و سئوی محصول و فروشگاه اینترنتی به چه معناست؟ معمولاً بهینهسازی سایتهای شرکتی و تک سرگی نسبت به سایتهای فروشگاهی با چند صد محصول آسانتر است. بنابراین، اگر شما مسئول سئو یک فروشگاه اینترنتی هستید و نمی دانید سئوی محصولات چیست، با من همراه باشید و بهتر یاد بگیرید.
آموزش سئوی محصول معمولاً یکی از نقاط قوت کلیدی هر کسب و کار سئو است.
اینکه بتوانید سئوی تمام محصولات را در یک فروشگاه آنلاین بهینه سازی کنید، قطعا مهارت های سئوی شما را نشان می دهد.
در آموزش سئوی محصول، سئوی جدید را به شما آموزش نمی دهیم، از همان استفاده می کنیم آموزش سئو به طور عمده می توانید روی محصولات سئو تمرکز کنید.
آنچه در این مقاله خواهید آموخت:
- چرا سئوی محصول مهم است؟
- آموزش سئوی محصول
چرا سئوی محصول مهم است؟
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا باید به سئوی محصول اهمیت دهیم؟ این سوال را با ذکر یک مثال ساده بررسی خواهیم کرد:
فرض کنید می خواهید یک تلفن همراه بخرید.
در این صورت دو حالت برای شما پیش خواهد آمد:
حالت اول: شما فقط می دانید که قصد خرید یک گوشی سامسونگ را دارید، بنابراین به صفحه ای نیاز دارید که مدل های زیادی از گوشی های سامسونگ داشته باشد، سپس گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
حالت دوم: خب، مطمئناً شما می دانید که چه مارک و مدلی را می خواهید بخرید، بنابراین حتماً کلمه خرید گوشی سامسونگ S21 را در موتور جستجوی گوگل جستجو می کنید، این الگوی جستجو به این معنی است که می دانید به این گوشی با این ویژگی ها نیاز دارید و دقیقاً آن را می خواهید. به صفحه این محصول بروید.
هر دوی این حالت ها به دو نوع مختلف سئو نیاز دارند که در حالت دوم سئوی صفحه محصول سئو نامیده می شود که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
آموزش سئوی محصول
خب به قسمت مهم و کاربردی این مقاله یعنی آموزش سئوی محصول رسیدیم. فکر نکن الان باید درس جدیدی یاد بگیری!
ما می خواهیم تمام نکات سئو را به خوبی پوشش دهیم:
کلمه کلیدی را فراموش نکنید!!
آیا حتی می توان در مورد آموزش سئو صحبت کرد و در مورد کلمات کلیدی صحبت نکرد؟ در سئوی محصول نیز به کلمات کلیدی نیاز دارید. در واقع کلمه کلیدی عبارت است از پرس و جوی که برای هدایت کاربران به سایت خود استفاده می کنید.
کلمات کلیدی محصول طولانی تر و با جزئیات بیشتر هستند و شما دقیقاً هدف نهایی کاربر را هدف قرار داده اید.
به عنوان مثال، خرید آیفون 13 پرو مکس 256 آبی رنگ دقیقاً کلمه کلیدی مناسبی برای این محصول است زیرا تمام جزئیات را در بر می گیرد.
برای اینکه جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام دهید، می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. البته برخی از این ابزارها نیاز به خرید اشتراک دارند و اگر نمی توانید اشتراک بخرید، جستجوی گوگل نیز ابزار مناسبی برای تحقیق کلمات کلیدی است.
هرچه کلمه کلیدی شما طولانی تر باشد، نتیجه بهتری حاصل می شود و به هدف کاربر نزدیک تر می شوید.
آدرس سایت نیز باید بهینه باشد.
وقتی کلمه کلیدی را انتخاب کردید، حالا وقت آن است که آدرس محصول خود را مطابق کلمه کلیدی قرار دهید تا آدرس سایت شما بهینه شود. حتی می توانید معادل انگلیسی آن را به جای استفاده از URL فارسی قرار دهید.
توضیحات متا را فراموش نکنید!
کاربر حتما قبل از کلیک بر روی لینک سایت شما توضیحات متا را مطالعه می کند، در این قسمت باید مهمترین نکات را در محصول خود قرار دهید تا کاربر ترغیب به کلیک بر روی سایت و دیدن محصول شما شود.
محتوا کلید محصول است!
تولید محتوا یکی از بهترین و کامل ترین ارکان اصلی در سئو است که باید در محصولات نیز رعایت شود. محصول نویسی قوانین خاص خود را دارد که باید از الگوی درست پیروی کنید.
توضیحات محصول باید کامل و جامع باشد تا کاربر با مطالعه کامل توضیحات بتواند اطلاعات خوبی در مورد محصول داشته باشد. هنگام نوشتن محصولات از قانون ساده نویسی پیروی کنید تا کاربر با کلمات پیچیده اشتباه گرفته نشود.
می توانید ویژگی های محصول را در قالب جداول مختلف بررسی کنید. به طور کلی، مشاهده جداول برای مصرف کنندگان جذاب است.
لطفاً در صورتی که محصول دارای نقطه ضعفی است، آن را در توضیحات محصول ذکر کرده و با آگاهی از این مشکل به کاربر اجازه دهید خرید خود را نهایی کند.
به عنوان مثال برای کلمه کلیدی خرید گوشی آبی آیفون 13 پرو مکس 256 می توانید نکات مهمی مانند کارت حافظه، پردازنده و … را مشاهده کنید. در توضیح مختصری
سپس در بررسی ها توضیح کامل و جامع بدهید. مادر آموزش نوشتن محصول ما تمام نکات را به خوبی به شما آموزش دادیم.
محتوای تصویری و تصویری داشته باشید.
یکی از مهم ترین ویژگی های محصول نویسی درج عکس زیبا و باکیفیت است. در خرید اینترنتی مصرف کننده نمی تواند به خوبی با محصول ارتباط برقرار کند و وظیفه شماست که با گذاشتن تصاویر باکیفیت این احساس را به مصرف کننده بدهید که محصول را از نزدیک دیده است.
اگر می توانید عکاسی برجسته ای داشته باشید تا فروش بیشتری را تجربه کنید. سعی کنید از تصاویر با کیفیت پایین در گوگل استفاده نکنید.
حتی می توانید ویدیویی از محصول خود درج کنید تا کاربر به خوبی محصول را بشناسد و با دید بهتری خرید کند.
برای این کار کمک گرفتن از یک تیم خوب را فراموش نکنید، مطمئن باشید تمام هزینه هایی که در این دپارتمان دارید قطعا با فروش محصول به شما بازگردانده می شود.
برای عکاسی از محصولات به یک استودیو بزرگ و دوربین های حرفه ای نیاز ندارید، اما می توانید با استفاده از دوربین موبایل این کار را به خوبی انجام دهید، همین. آموزش عکاسی از محصولات گوشی موبایل ادامه مطلب
هنگام درج تصاویر به نکات زیر توجه کنید:
یکی از مهمترین موارد این است که هنگام درج تصاویر باید نکات سئو را رعایت کنید.
- فراموش نکنید که متن جایگزین یا تصاویر جایگزین برای عکس محصول قرار دهید تا اگر اینترنت کاربر به دلایلی برای بارگذاری تصاویر مناسب نیست، بداند در مورد چه چیزی صحبت می کند!
- فراموش نکنید که از کلمه کلیدی در متن جایگزین استفاده کنید.
- بهترین فرمت تصویر برای وب سایت png و jpg.
- مطمئن شوید که از اندازه خاصی برای تصاویر خود استفاده می کنید تا الگوی مناسبی در سایت شما مشاهده شود.
- اندازه تصاویر را تا حد امکان کاهش دهید، اما مراقب باشید که کیفیت تصاویر را کاهش ندهید.
سرعت صفحه محصول شما باید بهینه باشد.
به طور کلی وب سایت شما باید سرعت بالایی داشته باشد تا هیچ کاربری مدت زیادی منتظر بارگذاری سایت شما نباشد. این را حتما در صفحه محصول خود دنبال کنید.
کاربر باید بتواند تمامی تصاویر و محتوای صفحه محصول را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی مشاهده کند و با چند کلیک ساده به درگاه پرداخت برسد.
معمولا فروشگاه های اینترنتی به دلیل تعداد زیاد محصولات و حجم بالای تصاویر با کندی سایت مواجه می شوند و برای رفع این مشکل باید موارد زیادی را رعایت کنید. البته شما عوامل زیادی برای افزایش سرعت سایت خود دارید و با تغییر هر کدام می توانید نتیجه خوبی بگیرید.
اگر وب سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می کند، قطعا می توانید از افزونه های خوبی برای افزایش سرعت سایت استفاده کنید.
یکی از راه های افزایش سرعت سایت، بهینه سازی اندازه تصاویر است ابزارهای آنلاین برای کاهش اندازه تصویر بسیاری هستند که به شما کمک خواهند کرد.
از یک سیستم هاست با کیفیت استفاده کنید، این هم روی سرعت سایت تاثیر می گذارد.
حتی می توانید از CDN استفاده کنید. CDN ها به شما کمک می کنند تا سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. برای استفاده از CDN می توانید از نمونه خارجی یا حتی ایرانی استفاده کنید.
لینک های تخته کرامپ برای صفحه محصول مورد نیاز است!
هنگامی که در یک فروشگاه اینترنتی هستید، با کلیک مکرر روی محصولات مختلف به صفحات جدید هدایت می شوید و گاهی اوقات لازم است به صفحه قبلی هدایت شوید یا بدانید از کدام صفحه به اینجا آمده اید.
برد کرامپ دقیقا این نقش را برای شما ایفا می کند و در سئو سایت های فروشگاهی بسیار موثر است.
اگر crump board در سایت شما رعایت نمی شود، از توسعه دهنده خود بخواهید این موضوع را برای شما لحاظ کند.
برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید گرفتگی تخته چیست؟ ادامه مطلب
سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید!
بیش از 80 درصد از کاربرانی که به سایت شما دسترسی دارند این کار را از طریق تلفن همراه انجام می دهند، بنابراین اگر سایت شما برای تلفن های همراه طراحی شده است. پاسخگو یا اگر بهینه نباشد، کاربران نمی توانند صفحه محصول شما را به خوبی ببینند، بنابراین مشتری خود را از دست خواهید داد.
برای اینکه بدانید چه تعداد از کاربران شما از سایت شما در تلفن های همراه و سایر دستگاه ها بازدید می کنند، می توانید از کنسول جستجو یا گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.
لطفاً همین الان با تلفن همراه خود از صفحه محصول خود دیدن کنید و به محض بروز کوچکترین مشکل، آن را با طراح سایت خود در میان بگذارید.
حتما واکنش پذیری را جدی بگیرید.
لینک های داخلی مناسب داشته باشید!
باید لینک های داخلی بسیار خوبی در صفحه محصول شما وجود داشته باشد. کاربر نباید سایت شما را دست خالی ترک کند، بلکه در صفحه محصول باید محصولات مشابه و باکیفیت بیشتری را به او نشان دهید تا فرد انتخاب و گزینه های بیشتری برای خرید داشته باشد.
لینک سازی داخلی به کاربر این امکان را می دهد که آزادانه در تمام قسمت های سایت شما حرکت کند و تنوع محصولات را مشاهده کند.
فقط از لینک های مرتبط استفاده کنید مثلا از صفحه تلفن همراه به صفحه خرید یخچال لینک ندهید و این کار را کاملا اصولی انجام دهید!
بخش نظرات کاربران را اضافه کنید.
حتماً بخش نظرات کاربران را در پایین صفحه محصول اختصاص دهید و از کاربران بخواهید نظرات خود را برای شما ارسال کنند. می توانید آن را برای مدیریت بهتر نظرات بهینه سازی کنید و پیام های حاوی نظرات بهینه شده و غیر توهین آمیز را بپذیرید. البته اگر شخصی از محصولات شما انتقاد می کند، توصیه می شود به نظرات احترام گذاشته و اجازه انتشار در سایت را بدهید.
طبق تجربه، صفحاتی که حاوی نظرات کاربران هستند معمولاً درصد فروش بیشتری دارند. اگر مشتریان شما روی میز نظر می دهند، آنها را تشویق کنید تا با یک کد هدیه و هدیه نظر بدهند.
یک نمودار قرار دهید.
Rich Snippet Stars یکی از فرآیندهای پرطرفدار در زمینه سئو سایت های فروشگاهی است و نظر کاربران را به خود جلب می کند. با استفاده از کدهای طرح در سئو، رتبه بهتری کسب می کنید که باعث می شود محصولات شما در SERP گوگل ظاهر شوند.
تجربه کاربری برای شما مهم است!
در طول طراحی سایت، باید به این فکر کنید که کاربران چگونه از حضور در سایت شما احساس خوبی خواهند داشت و تجربه خوبی خواهند داشت. اگر کاربر از سایت شما احساس نارضایتی کند، دیگر از سایت شما بازدید نخواهد کرد، به این معنی که شما یک مشتری بالقوه را از دست خواهید داد و این برای شما یک نرخ ریزش خواهد بود.
با استفاده از تست A/B در بازاریابی دیجیتال شما می توانید سلیقه مشتری خود را درک کنید و صفحات وب سایت خود را مطابق با نیاز جامعه هدف طراحی کنید.
مصرف کنندگان و مشتریان مهمترین رکن در هر فروشگاهی هستند، بنابراین حفظ هر مشتری ارزش زیادی دارد.
آخرین کلمه:
سعی کرده ایم در مقاله آموزش سئوی محصولات بهترین نکات سئو را برای فروشگاه های اینترنتی ارائه دهیم. همانطور که خواندید، ما موضوع جدید سئو را به شما آموزش ندادیم، اما نکات مهم را انتخاب کردیم و به شما آموزش دادیم. اگر فروشگاه اینترنتی دارید و واحد فروش شما فعال نیست، نکات سئوی بالا را حتما رعایت کنید، سپس روند فروش را بررسی کنید، قطعا نتیجه بهتری خواهید دید.
اگر طعم فروش از سایت را چشیده باشید، می دانید که با سئو می توانید درآمد بسیار بالایی را تجربه کنید. پیشنهاد می شود اگر تجربه ای در زمینه آموزش سئو محصولات دارید، در قسمت نظرات با بهترین دوستان خود به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به بهترین معلم
نوشته شده توسط سئو محصولات آموزشی سئوی صفحه محصول برای اولین بار در بهترین دانش آموز. به نظر می رسد.