منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • آموزش نکات کلی برنامه نویسی در نرم افزار متلب به زبان ساده

آموزش نکات کلی برنامه نویسی در نرم افزار متلب به زبان ساده

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
آموزش نکات کلی برنامه نویسی در نرم افزار متلب به زبان ساده

اگر به نرم افزار متلب علاقه دارید، حتما اهمیت برنامه نویسی در آن را بدانید. در مطالب قبلی به آموزش یک نمونه ساده برنامه نویسی در نرم افزار متلب (تصویری) و سپس 7 درس کاربردی آموزش برنامه نویسی در متلب (فیلم + فارسی) اکتفا کردیم. امروز چند نکته مهم دیگر را یاد خواهید گرفت.

1- تیپ عمومی

  • بردار را تعریف کنید

x (3: 5) = [];

  • بردار را معکوس کنید

x = x (پایان: -1: 1);

  • زمان اجرای فراخوانی تابع را محاسبه کنید

تیک fft (رند (500))؛ دیپ ( [‘it takes ‘ num2str(toc) ‘s.’])

  • داده ها را به یک آرایه اختصاص دهید

٪ حدس بزنید چه کسی سریع ترین است؟

تیک NaN * یک (20002000)؛ toc;

تیک repmat (NaN، 2000، 2000)؛ toc;

  • یک آرایه را به بردار تبدیل کنید

x = x (:);

  • حداکثر مقدار آرایه را محاسبه کنید.

m = حداکثر (x (:))؛

  • دسترسی به ماتریس فهرست موجودی در اینجا ما داریم:

من = [I1; I2] و y (i) = M (I1 (i)، I2 (i))

J = sub2ind (اندازه (M)، I (1، :)، I (2، :))؛

y = M (J);

  • تابعی ایجاد می کند که آرگومان اختیاری را از ورودی می پذیرد.

تابع y = f (x، گزینه ها عملکرد y = f (x، گزینه‌ها)

٪ ساختار را تجزیه و تحلیل کنید

اگر نارگین <2

options.null = 0; ایجاد گزینه نیروی ٪

پایان

اگر isfield (‘a’)

options.a = 1; ٪ مقدار پیش فرض

پایان

a = options.a;

اگر isfield (گزینه ها، ‘b’)

options.b = 1; ٪ مقدار پیش فرض

پایان

b = options.b;

% در اینجا بدن تابع …

  • یک حاشیه گرافیکی ایجاد کنید.

n = 100;

h = نوار انتظار (0، “در انتظار …”);

برای i = 1: n

نوار انتظار (i / n)؛

% بعضی کارها را اینجا انجام می دهد

پایان

بسته شدن (h)؛

حتما بخوانید: نکات ریاضی عمومی و پیشرفته در نرم افزار متلب به زبان ساده

  • چگونه کاراکترها را چندین بار تکرار و دو برابر کنیم.

str = کاراکتر (صفر (n، 1) + ‘*’);

  • نمایش رشته در خروجی

fprintf (“متن”)؛

  • ارزش ind house ارائه شده به ind را تعیین کنید

ind = تعداد 2 سلول (ind);

x (ind: ) = v;

  • فرمت فعلی را به عنوان تصویر فرمت فایل EPS ذخیره کنید

saveas (gcf، str، ‘png’);

  • مربع های نقاشی را حذف کنید

مجموعه (gca، ‘XTick’, [])

مجموعه (gca، ‘YTick’, [])

  • یک تصویر را ذخیره و بارگذاری کنید

saveas (gcf، ‘تصویر من’، ‘png’)؛ ٪ پس انداز

M = double (imread (‘my image.png’)); ٪ بار

  • یک ماتریس را در یک فایل باینری ذخیره و بارگذاری کنید

[n,p] = اندازه (M)؛ ٪ پس انداز

str = ‘پرونده من’; ٪ نام فایل

fid = fopen (str, ‘wb’);

اگر خوراک <0

خطا ([‘error writing to file ‘, str])

پایان

fwrite (fid، M، ‘دو’)؛

fclose (fid);

٪ بارگذاری

fid = fopen (str, ‘rb’);

اگر خوراک <0

خطا ([‘error reading file ‘,str])

پایان

[M, cnt] = ترس (فید،[n,p]”دو برابر”)؛

fclose (fid);

اگر cnt = n * p

خطا ([‘Error reading file ‘, str])

پایان

حتما بخوانید: آموزش گام به گام پردازش سیگنال و تصویر در نرم افزار متلب

  • زاویه بین دو بردار را پیدا کنید

% فقط زاویه

تتا = atan2 (x (2)، x (1));

٪ اگر می خواهید تجزیه قطبی کل را محاسبه کنید

[theta,r] = cart2pol (x)؛

  • نسبت بردار را تغییر دهید

m = min (x (:)); M = حداکثر (x (:))؛

x = (ba) * (xm) / (Mm) + a;

  • n نقطه پیوسته ایجاد کنید

x = 0: 1 / (n-1): 1; ٪ سریعتر از linspace

  • توان مربع یک ماتریس را محاسبه کنید

m = مجموع (x (:). ˆ2);

  • بخشی از بردار را انتخاب کنید

x = x (1: 2: پایان)؛ % برای تبدیل موجک مفید است

M = M (1: 2: پایان، 1: 2: پایان)؛

  • تفاوت بین قطرهای اصلی دو ماتریس را محاسبه کنید

D1 = [x(2:end),x(end)];

D2 = [x(1),x(1:end-1)];

y = (D1-D2) / 2;

حتما بخوانید: کجا و چرا از نرم افزار متلب استفاده کنیم یا نه؟

  • اولین عدد اول را قبل از n محاسبه کنید

n = 150;

P = اعداد اول (n); n = P (پایان)؛

J (I) = 1: طول (I);

  • جداسازی خودسرانه یک آرایه

y = x (رندپرم (طول (x)))؛