آموزش هوش تجاری از صفر تا صد با 30 درس (و 10 نقطه قوت)

آموزش هوش تجاری از صفر تا صد با 30 درس (و 10 نقطه قوت)

هوش تجاری به استفاده از داده ها برای کسب دانش لازم در تجارت اشاره دارد. این فرآیند شامل استخراج داده ها، پردازش، تجزیه و تحلیل، مدل سازی، تجسم و تفسیر نتایج است.

امروز در این مقاله نکاتی را برای تقویت هوش تجاری به اشتراک می گذاریم که به شما توصیه می کنیم آن ها را بخوانید و برای مشاهده نتایج به کار ببرید.

10 نکته برای تقویت هوش تجاری

1. به یاد داشته باشید که مشتری حرف اول است. این به طور کامل با اصول هر کسب و کاری که مشتریان آن شرکای تجاری هستند مطابقت دارد. اگر مشتری در اولویت است؛ مطمئناً کار برای کیفیت بیشتر خواهد بود و کسب و کار توانایی بیشتری خواهد داشت.

چگونه انجامش بدهیم: هر بار که یک کسب و کار جدید راه اندازی می کنید، از خود بپرسید که ارزش بالقوه این تجارت چیست؟ خوب است به یاد داشته باشید که مقدار صفر نیز قابل قبول است (بدهی فنی وجود دارد و باید هر از چند گاهی رسیدگی شود) اما لازم است به صراحت آن را مشخص کنید.

2. همیشه 10 بار یا بیشتر فکر کنید. نکته دوم مشتری مداری است و الهام گرفته از این واقعیت است که اگر اینطور نیست; مشکل ساز خواهد شد. حتی اگر هیچ نشانه ای مبنی بر موثر بودن تصمیمی که ما می گیریم وجود نداشته باشد، اگر فکر می کنید تصمیم خوبی است، باید اینطور باشد. من طرفدار برنامه ریزی نیستم، اما فکر کردن در مقیاس و در نظر گرفتن ظرفیت توسعه کافی چیزی است که یک مهندس را به یک مهندس خوب تبدیل می کند.

چگونه انجامش بدهیم: حتی اگر مستقیماً لازم نباشد، مدتی را به فکر توسعه سیستم تحت شرایط مختلف مانند داده‌های بیشتر، وابستگی‌های پیچیده‌تر و ادغام بین دامنه‌ها صرف کنید.

3- به هر مدل به عنوان یک نسخه ساده شده از واقعیت نگاه کنید. وقتی فیلدها را تنظیم می کنیم و بر موارد مهم تأکید می کنیم، هر آنچه باقی می ماند ضروری است. به همین دلیل مهم است که مراقب محدودیت ها باشید. اگر مدل تحت شرایط خاصی کار نکند اشکالی ندارد، اما زمانی که به نظر می رسد کار می کند بسیار بدتر می شود، اما اینطور نیست.

چگونه انجامش بدهیم: در مورد زمینه ای که مدل های شما در آن اعمال می شود فکر کنید و در اسرع وقت به کاربران تجاری اطلاع دهید. با سوالاتی که خارج از مدل هستند مراقب باشید.

4. از خود و دیگران بپرسید در مورد آن چیست؟ این سوال تکنیکی موثر برای شناسایی عوامل مورد نیاز در کسب و کار است. به عنوان مثال، فرض کنید نسخه اصلی دارای نقص است و هنوز برخی از معیارهای مهم را برآورده نمی کند. حال باید از خود بپرسید که افزودن آنها چه فایده ای دارد؟ من همیشه توصیه می کنم از شریک تجاری خود بخواهید که از قبل در مورد معیارها یا مدلی که می خواهد در مورد آن فکر کند فکر کند، پس بعد چه می شود؟

اول، می تواند هر دو طرف را تشویق کند تا در مورد عواقب واقعی فکر کنند و خواسته های خود را تنظیم کنند. دوم، این روش همیشه یک راه عالی برای یادگیری در مورد فرآیندهای تجاری واقعی است. در واقع، هیچ سؤالی وجود ندارد; سوال بدی نیست، اما به دستیابی به نتایج موثر کمک می کند.

چگونه انجامش بدهیم: خوب، شروع به پرسیدن چنین سؤالاتی یا هر سؤال دیگری کنید که می تواند به شما در درک مفاهیم مدل هایی که می سازید کمک کند.

5- در صورت عدم توافق; از موضوع فراتر نروید. هیچ چیز بهتر از گفتمان سازنده و سنجیده نمی تواند پیشرفت کند. رویای دنیای همکاری این است که هر دو طرف هنگام حل یک مشکل همیشه در مورد همه چیز توافق داشته باشند. با این حال، هر گونه اختلاف نظر باید در هسته موضوع باقی بماند و هرگز فراتر از آنچه واقعاً در مورد آن اختلاف دارید فراتر نرود.

چگونه انجامش بدهیم: مهمترین آرزوها را بپرسید. وقتی شک دارید، دوباره بپرسید. اول گوش کن بعد حرف بزن

6- به تجربه همکاران خود احترام بگذارید. به طور پیش فرض، ما باید بپذیریم که شرکای تجاری ما در حرفه خود در بالاترین سطح هستند و به تجربه آنها احترام می گذارند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. اگرچه ما مالک کامل فناوری و فرآیند تحویل داده هستیم، اما آنها آزادند که تصمیم بگیرند از چه معیارهایی استفاده کنند و چگونه فرضیه سازی کنند، همپوشانی جایی است که گفتگو باید در این زمینه ادامه یابد.

چگونه انجامش بدهیم: محدوده وظایف و مسئولیت ها را تعریف کنید و به تصمیمات دیگرانی که بر حوزه ای خارج از آن کنترل دارند احترام بگذارید.

7- شرایط را مشخص کنید. تبدیل داده ها به ایده نیازمند جلسات شبانه روزی و درخواست شفافیت از سوی ذینفعان مختلف است. برای بهتر کردن کار خود؛ باید توضیح دهید که چرا به این اطلاعات نیاز دارید. همانطور که در بند 4 آمده است. این به نفع ماست. ما به داده‌هایی نیاز نداریم که در مقایسه با آنچه قبلاً می‌دانیم، ارزشی نداشته باشند. اضافه نکن.

علاوه بر این، این ادعا که کمبود اطلاعات در مورد A مانعی برای اجرای B است، انگیزه خوبی برای همکاری سازنده است.

چگونه انجامش بدهیم: درخواست اطلاعات کنید و توضیح دهید که چرا و چه زمانی به آن نیاز دارید و چگونه در عمل از آن استفاده خواهید کرد.

8. به زبان عامیانه صحبت کنید. ما معمولاً توسط افرادی احاطه شده ایم که به اندازه ما درباره پردازش داده ها نمی دانند و نیازی به دانستن ندارند (زیرا در غیر این صورت به ما نیازی ندارند). اگر فکر می کنیم رسیدن به توافق مهم است، آموزش همه ذینفعان در مورد داده ها باید بخشی از دستور کار ما باشد.

پرس و جو ما نباید پر از آمار باشد، اما توضیح مشکل با کلمات ساده یا ایجاد یک ذهنیت فرآیندی اولیه معمولاً به تطبیق دیدگاه ها کمک می کند.

چگونه انجامش بدهیم: بهتر است با استفاده از شباهت های ساده زندگی روزمره توضیح دهید که چه کاری انجام می دهید. هدف شما این نیست که دانش خود را نشان دهید و بپذیرید که طرف مقابل احمق است، بلکه مطمئن شوید که شریک زندگی تان مفاهیم را درک می کند.

9- بیشتر و واضح تر ارتباط برقرار کنید. یکی از قوی ترین راه ها برای نشان دادن احترام، در نظر گرفتن نیازهای دیگران است. شفافیت، به ویژه با ضرب‌الاجل‌ها، کلیدی است. ارائه به روز رسانی منظم به شرکای تجاری و اطلاع رسانی سریع آنها از مشکلات غیر منتظره بخش مهمی از کار روزانه ما است. تجربه نشان داده است که همه ذینفعان باید از آنچه در حال وقوع است آگاه باشند.

چگونه انجامش بدهیم: فقط به روز رسانی وضعیت را نادیده نگیرید و اگر فکر می کنید نمی توانید آن را به موقع تحویل دهید، حتما به شرکای تجاری خود اطلاع دهید.

10- هر روز یاد بگیرید. نکته اصلی این است که تا جایی که می توانید یاد بگیرید. هر پروژه، آرزو و رابطه فرصتی عالی برای صحبت با افراد مختلف، پرسیدن سوال و یادگیری در مورد نقاط قوت و زمینه های مورد علاقه آنهاست. حتی اگر این چیزها برای شما کارساز نباشد، نشان دادن علاقه واقعی به کارهایی که همکارانتان انجام می دهند، سرگرم کننده است.

چگونه انجامش بدهیم: سوالاتی بپرسید که مستقیماً با کار روزانه شما مرتبط نیست. نترس و خجالت نکش. دریابید که آنها چگونه تصمیم می گیرند، کار روزانه آنها چگونه است، چگونه بهره وری را تعیین می کنند و در نهایت چگونه می توانید به آنها کمک کنید.

دانلود فراموش نشه: آموزش هوش مصنوعی از صفر تا صد

فیلم های آموزشی برای هوش تجاری

  • برای تماشای بهتر ویدیوها در تلفن همراه، گوشی را به صورت افقی نگه دارید. اگر خطایی می بینید به این دلیل است که VPN روشن است. پس از پخش هر ویدیو، نماد دانلود روی آن ظاهر می شود.
  • اگر روی دانلود کلیک کردید و ویدیو دوباره پخش شد، پس از پخش، روی سه نقطه زیر آن کلیک کرده و Download یا Save را انتخاب کنید. همچنین می توانید از دانلود پیشرو از اینترنت استفاده کنید. هر گونه مشکل را در نظرات گزارش دهید تا فورا رفع شود یا به صفحه منبع مراجعه کنید. علاوه بر این، احتمالاً دروس هر از گاهی به روز می شود.

از صفحه خوش آمدگویی:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه 8
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه 11 (هوش تجاری چیست)
جلسه دوازدهم (به زودی)

آموزش دوم از سایت آکادمی پیستا (آموزش پاور بی برای هوش تجاری):

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه 8
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه 13
جلسه چهاردهم
جلسه 15
جلسه شانزدهم
جلسه هفدهم
جلسه 18
جلسه نوزدهم
جلسه 20
جلسه بیست و یکم
جلسه بیست و دوم
جلسه بیست و سوم
جلسه بیست و چهارم
جلسه بیست و پنجم
جلسه شانزدهم
جلسه بیست و هفتم
جلسه بیست و هشتم
جلسه بیست و نهم
جلسه 30 (به زودی)

آموزش برنامه نویسی از صفر تا صد (رایگان)