یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب و کار اینترنتی باید همیشه به آن توجه کند تولید محتوا است. افراد زیادی هستند که این کار را بسیار ساده می دانند و اصلاً روی آن کار نمی کنند، اما در کل تولید محتوا می تواند یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی برای شما باشد. شما در واقع می توانید کمک کنید بازاریابی از طریق محتوا از آن برای جذب و ایجاد مشتریان وفادار استفاده کنید که در نهایت باعث افزایش سودآوری کسب و کار شما می شود.
بازاریابی محتوا ارزان ترین و موثرترین راه برای جذب و حفظ مشتریان است. در این مقاله به تعریف بازاریابی محتوا و اهمیت آن می پردازیم
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا یعنی ارائه اطلاعات مفید به جامعه هدف در قالب عکس، متن، خبر، ویدئو، صوت و غیره و سپس ارائه یک برند، حرفه، محصول، شغل یا خدمات خاص به مخاطب در کنار آن اطلاعات. به عبارت دیگر، این یک روش غیر مستقیم تبلیغات است که اتفاقاً بسیار خوب عمل می کند. در این روش مخاطب بدون اجبار به خرید با ذهنی آماده به انتخاب خود و پس از کسب دانش برند تصمیم به خرید می گیرد.
روش های بازاریابی سنتی یا اینترنتی بسیاری وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب باشد. البته این بستگی به کسب و کار شما دارد و ممکن است برخی از روش های بازاریابی برای کسب و کار شما قابل اجرا نباشد. به طور کلی، بازاریابی محتوا می تواند برای هر نوع کسب و کاری کارساز باشد و شما می توانید از آن برای علاقه مند کردن افراد بیشتری به کسب و کار خود و در نهایت استفاده کنید. افزایش فروش استفاده کنید.
بازاریابی محتوایی مزایای بیشتری نسبت به سایر روش های بازاریابی دارد که همگی می توانند بر فروش و تصویر برند تأثیر بگذارند، بنابراین مزایای خاص بازاریابی محتوا را دست کم نگیرید و سعی کنید از آن استفاده کنید.
در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از معلمان از بازاریابی محتوا به عنوان روش خود یاد می کنند. بله، باید مراقب باشید که بازاریابی محتوا به صورت حرفه ای و اصولی انجام شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است نه تنها اثرات مثبتی داشته باشد. شما آن را دریافت نخواهید کرد، اما برای شما کاملا منفی خواهد بود و مخاطبین موجود را از دست خواهید داد.
اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ آموزش دیده اید و یا کتابی در این زمینه خوانده اید، حتما می دانید که در بیشتر این دوره ها و کتاب ها در مورد بازاریابی محتوا صحبت شده و استفاده از آن پیشنهاد می شود که اهمیت بی نظیر بازاریابی محتوا را نشان می دهد.
به زبان ساده، بازاریابی محتوا به این معناست که شما در کسب و کار خود محتوایی تولید می کنید که دقیقاً با خواسته های کاربر مطابقت داشته باشد و نیازهای او را برآورده کند که در نهایت باعث می شود مخاطب بیشتر به شما علاقه مند شود یا به اصطلاح مخاطب وفادار شود.
با گسترش کسب و کار، دیگر امکان تبلیغ به روش سنتی برای جذب مشتری وجود ندارد. یا بهتر است بگوییم روش های بازاریابی سنتی دیگر پاسخگو نیستند و باعث اتلاف وقت و هزینه می شوند. اما با ایجاد محتوای خلاقانه و الف استراتژی هوشمند برای بازاریابی محتوا، به زودی می توانید مشتریان علاقه مند زیادی را به دست آورید. به این ترتیب بیشترین فروش و سود را با به دست آوردن مشتریان ثابت و جذب مشتریان جدید تجربه خواهید کرد.
چرا بازاریابی محتوا؟
بازاریابی محتوا یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است. اگر تبلیغات خود را به این حوزه منتقل کرده اید، باید از بازاریابی محتوا برای رقابت با دیگران استفاده کنید. اما آیا بازاریابی محتوا یک تخصص است؟ البته تخصصی است و نیاز به تجربه و دانش دارد. به همین دلیل لازم است برای رسیدن به این هدف از آموزش بازاریابی محتوا بهره برد.
بازاریابی محتوا به برند شما کمک می کند تا در میان جریان وسیع کالاها و خدمات موجود در بازار به شیوه ای موثر و طولانی مدت دیده شود. از این طریق می توانید نیازهای جامعه هدف خود را بشناسید و محصولات و خدمات خود را به روشی بهتر برای رفع این نیازها ارائه دهید.
آموزش بازاریابی محتوا
به نظر شما آموزش بازاریابی محتوا تا چه حد می تواند به شما در تدوین استراتژی محتوا و ایجاد محتوای مرتبط و سازنده کمک کند؟ خوشبختانه بسته های دوره های آموزشی بازاریابی محتوایی زیادی در بازار تبلیغات وجود دارد که تا حدودی می توان به همه آنها اعتماد کرد. هر یک از این دوره ها حاصل سال ها دانش و تجربه تولیدکنندگان خود بوده و با هدف آموزش جنبه های مختلف بازاریابی محتوا به مخاطبان ارائه می شود. در زیر به برخی از جنبه های مهم بازاریابی محتوا می پردازیم.
دوره بازاریابی محتوا شامل چه مواردی است؟
بسته های دوره بازاریابی محتوا شامل چندین بخش و زیربخش مختلف است. این دورهها که در قالب فیلمهای آموزشی تولید محتوا در اختیار مخاطبان قرار میگیرند، میتوانند به بهترین شکل به شما در یادگیری بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ کمک کنند. در اینجا بهتر است با اصول بازاریابی محتوا آشنا شوید.
اصول بازاریابی محتوا
علیرغم محتوای بیشماری تولید شده، باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید تا مخاطبان خود را جذب کنید و توجه آنها را جلب کنید. بنابراین اگر با اصول بازاریابی محتوا آشنا نباشید، محتوایی که ایجاد کرده اید می تواند در بین میلیون ها محتوا گم شود و به نوعی پول و زمان شما هدر رود. برای اینکه بدانید در بازاریابی محتوا چه اصولی باید رعایت شود، ادامه مطلب را مطالعه کنید.
به نفع مخاطب باشد
اگر میخواهید محتوای شما مؤثر باشد، باید موضوعاتی را در نظر بگیرید که برای مخاطبانتان ارزشمند هستند. این بدان معناست که مخاطب از طریق محتوای شما اطلاعات مفید و ارزشمندی را دریافت می کند. در این شرایط می توان گفت محتوای شما برای مخاطب جذاب خواهد بود و بر همین اساس بازخورد و نتیجه مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد.
خلاق بودن
نوشتن یا ایجاد محتوای مفید، ارزشمند و معتبر بهترین راه برای جذب مخاطب است. اما کپی کردن، دوباره کاری یا تقلید از ارزش کار شما می کاهد. شاید مخاطب با دیدن محتوای تکراری تمایلی به بررسی آن نداشته باشد. بنابراین باید توانایی و مهارت های خود را برای تحقق ایده های خلاقانه تقویت کنید.
یکی از راه حل های ارائه شده در دوره های آموزشی بازاریابی محتوا، یادگیری مهارت تولید محتوای خلاقانه است. اگر ذهن خلاقی دارید، می توانید خودتان محتوای منحصر به فرد و خلاقانه ایجاد کنید. اما اگر تجربه ندارید و یا نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتری دارید، خوشبختانه با کمک فیلم های دوره آموزشی محتوای خلاقانه که توسط آقای یوسف فراهانی تدریس شده است، به زودی می توانید به مهارت ها مسلط شوید. نوشتن خلاق دست بگیر
محتوا را جذاب کنید
گاهی اوقات اطلاعاتی که در محتوای تصویری، متنی، ویدیویی یا صوتی ارائه کرده اید مفید و ارزشمند است، اما ممکن است مخاطبان زیادی را جذب نکند. دلیل این وضعیت این است که محتوای شما جذاب نیست. به همین دلیل باید به نحوه ارائه مطالب خود توجه کنید. در بسته های آموزشی بازاریابی محتوا این موضوع قطعا برجسته شده است. مثلا می توانید به تمرین بروید نوشته جذاب تر که توسط محمدمهدی باقری کارشناس تولید محتوا ارائه شده است، ببینید; در این صورت می توانید هر آنچه برای نوشتن یک متن جذاب و تاثیرگذار نیاز دارید را بیاموزید.
محتوای قابل اعتماد ارائه دهید
اکنون که مهارت ایجاد محتوای مفید و جذاب را از طریق آموزش بازاریابی محتوا آموختید، باید به مخاطبان خود اطمینان دهید که محتوای شما قابل اعتماد و قابل اعتماد است. راه حل اصلی این مشکل ذکر منبع است. اگر منبع ادعاهای خود را ذکر کنید، مخاطب با دقت و جدیت بیشتری به آن رسیدگی خواهد کرد. در این صورت مخاطب همه چیز را در محتوای شما در نظر می گیرد و اگر برند، خدمات یا محصول خاصی را به او پیشنهاد دهید، با خوشحالی آن را خریداری می کند.
از CTA ها استفاده کنید
فراخوان برای اقدام یکی از مواردی بود که در قسمت هدف گذاری بازاریابی محتوا داشتیم و شما باید سعی کنید آن را در تمام محتوای خود رعایت کنید تا کاربران بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و بیشتر آن را دوست داشته باشند. محتوا.
وقتی از مردم خواسته میشود کاری را انجام دهند، آنها آن را دنبال میکنند و همیشه سعی میکنند با استفاده از آن با شما درگیر بمانند. یکی از رایج ترین تماس ها، گذاشتن نظری است که می تواند مرتبط با محتوای وب سایت باشد، چرا که نمونه های مختلفی از این موضوع را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنیم. این بحث از تعامل با کاربر باید بهتر پیش برود.
نکته: فراخوانها میتوانند اشکال مختلفی داشته باشند، سعی کنید درخواستهای بسیار سادهای ارائه دهید تا مردم را به انجام آن وادار کنید.
محتوای سئو ایجاد کنید
ایجاد محتوا بر اساس اصول سئو به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشید و در نهایت ترافیک بیشتری را به سایت شما وارد کرده و بیشتر دیده شوید. در پاراگراف بعدی بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.
بازاریابی محتوا چه تاثیری بر سئو دارد؟
همیشه عوامل مختلفی در محتوا وجود دارد که بر سئوی سایت تاثیر می گذارد و برای بهره مندی از اطلاعات به دست آمده در گوگل باید این عوامل کاملا رعایت شود. سایت های مختلفی را می شناسیم که قطعا سهم بالایی در گوگل دارند اما درآمد خوبی ندارند یا به عبارتی کاربرانشان هدف قرار نمی گیرند، یکی از مشکلات اصلی این سایت ها این است که خودشان تبلیغات تولید نمی کنند و محتوای منحصر به فرد و بدتر از آن، بدون بازاریابی محتوا نیازهای مخاطبان خود را برآورده نمی کنند.
در این قسمت مطالب، مواردی را که می توانید در مورد عوامل موثر بازاریابی محتوا در سئو بدانید و در نهایت با توجه به این موارد کیفیت محتوای خود را افزایش داده و بهره وری کسب و کار آنلاین خود را افزایش دهید را برجسته می کنیم.
اهمیت دوره های آموزشی بازاریابی محتوا
همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، بازاریابی محتوا در قلب کار و چرخ های دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. بدون داشتن استراتژی محتوا و انجام درست بازاریابی محتوا، موفقیت سخت و غیرممکن است. خوشبختانه دوره های آموزشی بازاریابی محتوا به روش های مختلف توسط کارشناسان مجرب تهیه و ارائه می شود. با کمک دوره هایی مانند دوره بازاریابی محتوایی پارسا کاکویی، دوره محتوای خلاقانه یوسف فراهانی و دوره جذاب نویسندگی بازاریابی محمدمهدی باقری، دیگر هیچ مانعی در راه موفقیت وجود نخواهد داشت و با تلاش، جدیت و پیگیری، شما می توان به درآمد قابل توجهی دست یافت که با تبلیغات سنتی هرگز امکان پذیر نبود.
آخرین کلمه
آکادمی معمولی با داشتن اساتید مجرب، موثر و متخصص در زمینه بازاریابی محتوا و تولید محتوای خلاقانه آموزش های لازم را به کاربران شما ارائه می دهد. بر این اساس پیشنهاد می کنیم محتوای موثر و جذاب بنویسید، استفاده از فیلم های آموزشی جذاب نویسندگی استاد محمدمهدی باقری، دوره محتوای خلاقانه استاد یوسف فراهانی و دوره بازاریابی محتوایی پارسا کاکویی را فراموش نکنید. البته تمرینات به این سه امتیاز و از هدف محدود نمی شود آکادمی معمولی برای بهبود کیفیت محتوا و بهبود رتبه بندی وب سایت های تجاری، می توانید هر آنچه را که برای یادگیری بازاریابی محتوا و تولید محتوا نیاز دارید در آکادمی منظم پیدا کنید.