
هوش مصنوعی دانش مهمی است که امروزه تقریباً میتوان گفت همه کسبوکارها را تحت تأثیر قرار میدهد. هوش مصنوعی در دهه گذشته چنان پیشرفتهای چشمگیری داشته است که تقریباً همه کسبوکارها در تلاش هستند تا مطابق با پیشرفتهای هوش مصنوعی پیشرفت کنند. گوگل پشت این موضوع نیست و در راستای هوش مصنوعی در حال پیشرفت است. شاید الان کسب و کارهایی که با هوش مصنوعی همخوانی ندارند بتوانند پیشرفت کنند اما اگر در راستای هوش مصنوعی و پیشرفت آن گام بردارید قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. به عنوان یک متخصص سئو و فردی که الگوریتم های گوگل را می شناسد، باید اطلاعات کافی در مورد هوش مصنوعی نیز داشته باشید. پس با من همراه شو و شاگرد بهتری باش.
تاثیر هوش مصنوعی بر سئو موضوع مهمی است که همه متخصصان سئو به دنبال اطلاعاتی درباره آن هستند.
اگر قوانین سئو را به خوبی بشناسید، به راحتی می توانید تاثیر هوش مصنوعی بر آن را درک کنید.
بنابراین، در مرحله اول باید دانش تخصصی سئو داشته باشید و اگر فکر می کنید هنوز اطلاعات شما زیاد نیست، ادامه مطلب را بخوانید آموزش سئو محسن حبیبی راد فوق حرفه ای دیگر نگران اطلاعات سئو خود نباشید.
آنچه در این مقاله خواهید آموخت:
- استخر مصنوعی چیست؟
- آیا هوش مصنوعی جایگزین سئو می شود؟
- الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی
- تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت
هوش مصنوعی چیست؟
قبل از شروع بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر سئو، بهتر است کمی در مورد مفهوم هوش مصنوعی صحبت کنیم. هوش مصنوعی دانش و فناوری پیشرفته ای است که می تواند مانند انسان تصمیم گیری کند و نتیجه نهایی را برای شما فراهم کند. در حال حاضر هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها مانند پزشکی، مهندسی، علوم پایه و غیره پیشرفت چشمگیری داشته است اما مهم این است که 10 سال آینده شاهد توسعه عجیب هوش مصنوعی باشیم.
شاید اولین فکری که هر فردی در مورد هوش مصنوعی دارد در مورد ربات ها و ماشین های بدون سرنشین باشد، اما هوش مصنوعی آنقدر گسترده است که دیگر نمی توان آن را تعریف کرد.
آیا هوش مصنوعی جایگزین سئو می شود؟
با نظرات بالا حتما فکر کرده اید که باید با کسب و کار سئو خداحافظی کنیم زیرا هوش مصنوعی جایگزین آن می شود، اما اصلا اینطور نیست، ما به دنیایی نخواهیم رسید که ربات ها به جای انسان کار کنند، بلکه ما انسان ها باید از تکنولوژی استفاده کنیم تا نتیجه بهتری از کسب و کار خود بگیریم.
مهم نیست چقدر دانش شما از سئو بالا است و چقدر به هوش مصنوعی اهمیت می دهید، به راحتی می توانید از همه رقبا پیشی بگیرید.
هوش مصنوعی ابزاری قوی و قدرتمند است که هر روز پیشرفت می کند، پس برای اینکه شغل خود را از دست ندهید، به هوش مصنوعی توجه کنید و همیشه خود را به روز کنید!
الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی
البته خیلی وقت پیش گوگل با کمک هوش مصنوعی تمام الگوریتم های خود را برای آنالیز وب سایت آماده کرد و در زیر به تعدادی از این الگوریتم ها می پردازیم تا متوجه شوید که مدت هاست هوش مصنوعی با سئو آمیخته شده است و برای کار در این حرفه باید دانش خود را به روز کنید.
الگوریتم مرغ مگس خوار
مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم هایی است که از هوش مصنوعی از پایه استفاده می کند. با توجه به ماهیت و کارایی الگوریتم مگس خوار، متوجه می شویم که هوش مصنوعی به خوبی در این الگوریتم استفاده شده است.
الگوریتم مرغ مگس خوار باید توسط نویسندگان محتوا و کارشناسان سئو به خوبی شناخته شود زیرا این الگوریتم به طور مداوم محتوای وب سایت شما را بررسی می کند تا بهترین نتایج را با توجه به جستجوی کاربر نشان دهد.
با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار، به جای اینکه مدام به دنبال نوشتن محتوا برای کلمه کلیدی باشید و این کار را بیش از حد انجام دهید، باید سعی کنید تمام موضوعات و جنبه های مرتبط با کلمه کلیدی را پوشش دهید.
مرغ مگس خوار در سال 2009 نشان دهنده مرز جدیدی از هوش مصنوعی است و این الگوریتم هر روز با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفت زیادی خواهد کرد.
الگوریتم پنگوئن
یافتن سئوی غیرممکن است که از الگوریتم پنگوئن پیروی نکند.
هدف اصلی همه الگوریتم های گوگل نشان دادن بهترین نتایج به کاربران است و با کمک هوش مصنوعی پیشرفته دقیقا به این هدف دست خواهند یافت.
الگوریتم پنگوئن وب سایت های موجود را از نظر محتوا دسته بندی می کند و این کار دقیقا با کمک هوش مصنوعی انجام می شود.
اگر شما تولید کننده محتوای سایت و طبق قوانین گوگل هستید و هنوز نمی دانید طبق الگوریتم پنگوئن چه محتوایی تولید کنید، باید آموزش تولید محتوا ادامه مطلب
الگوریتم پنگوئن سایت هایی را که فاقد محتوای با کیفیت هستند و تمام وب سایت های اسپم را شناسایی می کند.
اگر شما یک کارمند ماهر در سئو هستید، می دانید که پشت هر تخلف و سئو کلاه سیاه چه جریمه الگوریتم سنگینی وجود دارد.
در نسخه هایی که دائماً از الگوریتم پنگوئن منتشر می شود، می بینیم که هوش مصنوعی در حال پیشرفت است.
نسخه های هوش مصنوعی الگوریتم پنگوئن به شرح زیر است:
نسخه های ارائه شده از الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن 1.1
سال انتشار 26 مارس 2012 اولین نسخه از الگوریتم پنگوئن است که در سال 2012 معرفی شد.این الگوریتم برای وب سایت های انگلیسی زبان تهیه شده است.
الگوریتم پنگوئن 1.2
سال انتشار 5 اکتبر 2012 می باشد.در این نسخه الگوریتم پنگوئن وب سایت های غیر انگلیسی زبان را نیز مدیریت می کند.
الگوریتم پنگوئن 2.0
سال انتشار: 22 می 2013 در این آپدیت هسته الگوریتم نیز آپدیت شد و بسیاری از مشکلات حل شد. یکی از ویژگی های مثبت این بود که الگوریتم پنگوئن بر خلاف نسخه های قبلی که فقط صفحه اول هر سایت را بررسی می کرد، تمام صفحات آن را بررسی می کرد و این باعث افزایش شانس بقای سایت ها در صفحه دوم می شد.
الگوریتم پنگوئن 2.1
در تاریخ 2 اکتبر 2013 منتشر شد و در این نسخه شاهد افزایش سرعت الگوریتم و شناسایی سایت های با کیفیت و اسپم بودیم.
الگوریتم پنگوئن 3.0
سال انتشار 17 اکتبر 2014 است. تغییرات در پایگاه داده این نسخه گنجانده شده است.
الگوریتم پنگوئن 4.0
آخرین نسخه این الگوریتم که در 23 سپتامبر 2016 منتشر شد، به تمامی زبان ها تسلط دارد. این بار گوگل برای جلوگیری از سوء استفاده برخی کاربران از جزئیات به روز رسانی پنگوئن توضیحاتی نداد.
البته الگوریتم پنگوئن هنوز جای پیشرفت در زبان فارسی وجود دارد، اما حتماً در تمام به روز رسانی ها پیشرفت چشمگیری داشته اید.
الگوریتم رنگ
این الگوریتم منحصر به فرد گوگل در سال 2015 معرفی شد که بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی طراحی و برنامه ریزی شده است. حالا تفاوت این در Rank Brain با الگوریتم های دیگر چیست؟ در این الگوریتم نقش مهندسان گوگل در ارزیابی وب سایت ها کم است و این هوش مصنوعی و ماشین ها هستند که سایت ها را تحلیل می کنند. زمانی که الگوریتم Rankbrain با مکانیزم جدیدی معرفی شد که منجر به تغییرات زیادی شد، به عنوان سومین عامل تاثیرگذار در سئو سایت ها در موتور جستجوی گوگل معرفی شد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این الگوریتم الگوریتم رتبه بندی مغز چیست؟ ادامه مطلب
تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت
حالا وقت آن رسیده که در مورد موضوع شیرین و جالب تاثیر هوش مصنوعی بر سئو صحبت کنیم.
در واقع هوش مصنوعی و سئو در سال 2023 به قدری با هم قاطی شده اند که باید بگوییم تاثیر 100 درصدی روی سئو سایت دارد اما برای کسب اطلاعات بیشتر دوستان عزیز هر مورد را بررسی می کنیم.
بهینه سازی جستجوی صوتی
یکی از مواردی که گوگل امروز سعی در ارائه بهترین نسخه آن دارد، جستجوی صوتی است. جستجوی صوتی با چالش های زیادی مواجه است و به هیچ وجه نباید آن را با جستجوی متنی مقایسه کرد.
اولین چالش با جستجوی صوتی این است که گویش هر فرد با هر زبانی متفاوت است و هوش مصنوعی باید این موارد را به خوبی تشخیص دهد.
مهمتر از همه، باید زبان گفتاری را به زبان نوشتاری تبدیل کند و بهترین نتایج جستجو را جستجو کند.
با وجود پیشرفت همه جانبه هوش مصنوعی، این عملکرد جستجوی صوتی هنوز به 100% نرسیده است و همچنان مشکلاتی دارد و از همه مهمتر برای همه زبان ها مناسب نیست!
البته متخصصان سئو وظیفه دارند علاوه بر جستجوی متنی برای جستجوی صوتی، محتوای وب سایت خود را بهینه کنند تا در این موضوع جزو اولین نتایج باشند.
مقاله تاثیر هوش مصنوعی بر سئوی سایت اولین بار در توپر آماز پدیدار شد. به نظر می رسد.