وقتی صحبت از صفحه فرود و تعریف آن به میان می آید، هرکس بر اساس برداشتی که از آن دارد، نظر خود را دارد. برخی افراد هر صفحه در یک سایت را نوعی صفحه فرود یا صفحه فرود می دانند، در حالی که برخی دیگر تنها صفحاتی را که مستقل از سایت طراحی شده اند، صفحات فرود می دانند.
حتما بخوانید: آموزش طراحی سایت
اگر بخواهیم خیلی ساده معنی و تعریف صفحه فرود را بگوییم باید به کارکرد آن اشاره کنیم. صفحات فرود صفحاتی هستند که بین وب سایت شما و کاربران شما قرار دارند. تصور کنید که شما به عنوان یک کسب و کار در سایت های معروف تبلیغ کرده اید تا مشتریان با خدمات شما آشنا شوند. به نظر شما بهتر است کاربران مستقیماً روی آدرس سایت شما کلیک کنند یا ابتدا به یک صفحه فرود رفته و از آنجا به سایت شما برسند؟ قطعاً بهتر است ابتدا روی صفحه فرود کلیک کنند، زیرا محتوا و طراحی صفحه فرود شما بسته به نوع تبلیغی که دارید و کاربران خاصی را هدف قرار می دهید می تواند تغییر کند.
در این مقاله مزایای طراحی صفحه فرود را برای شما فهرست کرده ایم.
1. تاثیر اولیه زیادی دارند
البته زمانی که یک وب سایت اختصاصی می سازید باید صدها فاکتور مختلف را در نظر بگیرید تا محصول خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود ارائه دهید و به تمامی سوالات ممکن پاسخ دهید. اما مزیت بزرگ صفحه فرود این است که دستان شما هنگام طراحی و تولید محتوا برای آن بازتر است و می توانید به صورت کاملا تبلیغاتی عمل کنید. به همین دلیل است که بسیاری از برندها ترجیح می دهند هنگام تبلیغات از صفحات فرود استفاده کنند تا تأثیر اولیه قابل توجهی بر مخاطبان خود بگذارند.
2. نرخ تبدیل را افزایش می دهند
اجازه دهید ابتدا بگوییم نرخ تبدیل به چه معناست. نرخ تبدیل به معنای نسبت خریداران به تعداد کل بازدیدکنندگان سایت شما است. به عنوان مثال، اگر سایت شما 100 بازدید کننده داشته باشد و 10 نفر از آنها از شما خرید کنند، نرخ تبدیل وب سایت شما 10 درصد است. صفحات فرود به شما کمک می کنند تا این عدد را به 20 درصد افزایش دهید.
3. آنها محصولات خاص را به خوبی نشان می دهند
تصور کنید که صدها محصول دارید و قصد دارید تنها یکی از آن محصولاتی که حاشیه سود بالایی برای شما دارد را به شکلی خاص تبلیغ کنید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار استفاده از صفحه فرود است. زیرا می توانید به جای ارائه صد محصول فقط یک محصول را وارد کنید.
این تکنیک برای معرفی محصولات جدید نیز بسیار موثر است.
4. هدفمند هستند
همانطور که گفتیم، شما می توانید صفحه فرود خود را هر طور که می خواهید، با توجه به اهداف خود طراحی کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید توجه گروه کوچکی از مشتریان بالقوه و بازار هدف خود را به خود جلب کنید، یک صفحه فرود ویژه برای آنها ایجاد خواهید کرد. تصور کنید کسب و کاری دارید که مخاطبان آن زنان شاغل، مردان شاغل و صاحبان مشاغل اینترنتی هستند. اگر محتوایی را در وب سایت خود ایجاد کرده اید که همه این گروه ها را به طور همزمان مورد بررسی قرار دهد، می توانید محتوای هدفمند برای هر یک از آنها در صفحه فرود ایجاد کنید.
5. آنها را می توان آزمایش کرد
بر خلاف صفحات وب سایت که ویرایش آنها زمان بر است، آزمایش همه چیز در صفحات فرود آسان است. به عنوان مثال، می توانید برای صفحه فرود مورد نظر خود محتوایی در مورد بهترین مهارت های درآمدزایی بنویسید و اگر دیدید خوب کار نمی کند، آن را تغییر دهید. علاوه بر این، می توانید جذابیت گرافیک ها و تصاویر موجود در صفحه فرود را نیز برای مخاطب آزمایش و تغییر دهید.
6. طراحی و ساخت ساده
این یکی از مهمترین مزایای صفحات فرود است. برای ایجاد یک سایت خاص باید زمان و هزینه زیادی صرف کنید ضمن اینکه صفحه سایت مورد نظر شما با سایت ساز دیجی فای در کمترین زمان و با کمترین هزینه ساخته و استفاده می شود. صدها قالب آماده و از پیش طراحی شده وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد صفحه فرود مورد نظر خود استفاده کنید.
7. آنها به برند شما اعتبار می دهند
با طراحی یک صفحه فرود با موضوعات مختلف و برای گروهی متفاوت، به مخاطبان خود نشان می دهید که برای آنها ارزش قائل هستید و نیازهای آنها را می شناسید. به عنوان مثال، اگر یک صفحه فرود اختصاصی با هدف استفاده از محصول خود ایجاد کنید، مخاطب به راحتی با خواندن آن یاد می گیرد و مشتری شما می شود.