
می دانیم که جایگاه اول در SERP گوگل بسیار مهم است و تقریباً همه کسب و کارها با انواع روش های سئو سعی در کسب رتبه اول در گوگل دارند. اکنون در حالی که رقابت زیادی برای کسب مقام اول وجود دارد، گوگل موقعیت صفر خود را معرفی کرده است و این جایگاه بالاترین رتبه در SERP گوگل است و این زنگ خطری برای کارشناسان سئو است تا علاوه بر رتبه اول، سایت خود را برای موقعیت صفر نیز بهینه کنند. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در مورد موقعیت صفر گوگل هستید، پس با من و بهترین معلم همراه باشید، زیرا می خواهیم همه موارد را به خوبی با هم بررسی کنیم.
موقعیت صفر گوگل چیست؟ سوال مهمی که امروزه همه متخصصان سئو به دنبال پاسخی برای آن هستند.
ممکن است فکر کنید که موقعیت صفر گوگل باید باشد آموزش سئو جدید است، اما نیست!
با همان دانش قبلی می توانیم در گوگل جایگاه صفر را بدست آوریم و بالاتر از همه رقبا باشیم.
این موقعیت قبل از توسعه برای زبان فارسی به زبان انگلیسی اصلاح شد، به این معنی که همه الگوریتمهای گوگل از آن آگاه هستند.
آنچه در این مقاله خواهید آموخت:
- موقعیت صفر گوگل چیست؟
- مزیت های موقعیت صفر در گوگل چیست؟
- چگونه در جایگاه صفر گوگل قرار بگیریم؟
- کدام محتوا شانس بالاتری برای کسب رتبه صفر در گوگل دارد؟
- آیا جایگاه صفر گوگل در وب فارسی کامل است؟
موقعیت صفر گوگل چیست؟
موقعیت صفر یا موقعیت صفر گوگل جایگاهی است که بالاترین قسمت را در SERP به خود اختصاص می دهد.
موقعیت صفر بخشی از محتوای سایت مربوطه را نشان می دهد که دقیقاً با درخواست کاربر مطابقت دارد.
به عنوان مثال در تصویر زیر جستجو کردیم SEO چیست؟ یعنی در واقع می خواهیم اطلاعاتی در مورد سئو به دست آوریم. اکنون موقعیت صفر گوگل دقیقاً به ما نشان می دهد که معنای تحت اللفظی سئو چیست تا بتوانیم بدون جست و جو یا جستجوی دقیق تر اطلاعات کافی به دست آوریم.
همانطور که در تصویر بالا می بینیم آدرس سایت به همراه تمامی عناصر در موقعیت صفر ذکر شده است.
هدف اصلی هر موتور جستجو نشان دادن بهترین نتیجه به کاربر خود است، موقعیت صفر گوگل می خواهد دقیقاً اطلاعات مورد نظر شما را به ساده ترین شکل نشان دهد.
به طور معمول، موقعیت صفر گوگل یک پاراگراف در حدود 40 تا 60 کاراکتر است.
مزیت های موقعیت صفر در گوگل چیست؟
اکنون که خود p0 گوگل را می دانیم، وقت آن است که در مورد موقعیت صفر گوگل صحبت کنیم:
آمار بازدید شما افزایش خواهد یافت.
طبیعتا هر چه رتبه شما در SERP های گوگل بالاتر باشد، کاربران بیشتری از صفحه شما بازدید خواهند کرد. به خصوص زمانی که کاربر رد موقعیت صفر شما را در گوگل می بیند. در این صورت او مطمئن خواهد شد که می تواند پاسخ سوال خود را از سایت شما دریافت کند. هر چه تعداد بازدید از سایت شما بیشتر باشد، امتیاز سئوی شما بالاتر می رود و با استفاده از این آمار می توانید درآمد خوبی کسب کنید.
نرخ کلیک افزایش می یابد.
متاسفانه یکی از مشکلات پیش روی سایت های اینترنتی همین است نرخ کلیک آنها ته دارند
چه مفهومی داره؟
یعنی کاربران سایت را مرور می کنند، اما روی آن کلیک نمی کنند. خوب، وقتی در موقعیت صفر گوگل هستید، کاربر می داند که دقیقاً محتوای مورد نیاز خود در آن سایت است، بنابراین نرخ کلیک شما قطعا تا حد زیادی افزایش می یابد.
اعتماد به سایت شما افزایش می یابد.
هر چه یک سایت تعداد بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد و رضایت کاربران آن بالا باشد، اعتماد آن به گوگل بیشتر می شود. شما برای زنده ماندن در فضای موتور جستجوی گوگل به این اعتبار نیاز دارید و باید آن را جدی بگیرید. با قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل اعتبار خود را افزایش دهید.
شما در جستجوی صوتی رتبه بندی خواهید کرد!
اطلاعات موقعیت صفر گوگل نیز برای نتایج جستجوی صوتی استفاده می شود، بنابراین شما با یک فلش به دو هدف ضربه می زنید. قرار گرفتن در این موقعیت، همان کاربران جستجوی صوتی با نوشتن مستقیم، کاربرانی را که وارد سایت شما می شوند، دریافت خواهید کرد.
به جستجوی صوتی و سئوی سایت خود برای آن توجه زیادی داشته باشید. همچنین می توانید با جستجوی صوتی به نتایج خوبی برسید.
شما در بالای همه سایت ها خواهید بود!
این نکته را در نظر بگیرید که با قرار گرفتن در موقعیت صفر گوگل، در بالاترین جایگاه SERP قرار خواهید گرفت و این کلید طلایی برای هر کسب و کار اینترنتی است.
چگونه در جایگاه صفر گوگل قرار بگیریم؟
مهمترین سوالی که هر کاربر در حال حاضر دارد این است که چگونه محتوای سایت خود را به جایگاه صفر در گوگل برساند.
قبل از هر نقطه ای باید بدانید که از چه محتوا و سبکی می توانید برای رسیدن به جایگاه صفر در گوگل استفاده کنید.
محتوا همیشه پادشاه است!
می توانید از محتوا استفاده کنید تا خود را در موقعیت صفر گوگل قرار دهید. محتوای کامل و جامع همیشه برگ برنده یک وب سایت است. باید سعی کنید موضوع مورد نظر کاربر را به صورت کوتاه و ساده بیان کنید و از اغراق پرهیز کنید. محتوای شما به هیچ وجه نباید کپی باشد و باید به صورت منحصر به فرد نوشته شود.
سعی کنید به طور کامل و جامع برای مخاطب بنویسید و مطمئن شوید که محتوای شما عمیق است. پس از مطالعه مطالب شما، کاربر باید به موضوع تبحر داشته باشد و اطلاعات خوبی کسب کند.
سعی کنید از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و مطالب خود را با سرفصل های H1 تا H6 گروه بندی کنید. این نوع دسته بندی مورد علاقه الگوریتم های گوگل است.
از جداول و نمودارها در مطالب خود استفاده کنید و سعی کنید این جداول را با دقت طراحی کنید. گاهی اوقات داشتن جدول و نمودار مناسب شما را به موقعیت صفر در گوگل می رساند.
از لیست های شماره دار استفاده کنید. با این کار گوگل متوجه می شود که شما محتوا را برای کاربران خود دسته بندی کرده اید و به فکر رضایت مشتری هستید.
از جانب تیم تولید محتوا از آنها بخواهید که برای مشاهده نتایج، تمام مقالات و محتوای سایت را به طور کامل به روز کنند تا رتبه صفر در گوگل کسب کنند.
اصول سئو باید در محتوا رعایت شود!
بدیهی است که وقتی می خواهید در گوگل رتبه بگیرید، اصول سئو باید به خوبی در متن رعایت شود. برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل باید بتوانید این اصول را رعایت کنید. برای به دست آوردن موقعیت صفر در گوگل، می توانید موارد زیر را بررسی کنید:
عنوان جذابی برای محتوای خود انتخاب کنید، عنوان باید شامل کلمات کلیدی باشد!
لینک سایت یا URL باید با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد.
برای تصاویر، باید متن جایگزین را با Alt وارد کنید.
ایجاد لینک های داخلی و خارجی در محتوای خود را فراموش نکنید و مطمئن شوید که از آنها به خوبی استفاده می کنید.
کدام محتوا شانس بالاتری برای کسب رتبه صفر در گوگل دارد؟
طبیعتا موتور جستجوی گوگل هیچ محتوایی را در جایگاه صفر قرار نمی دهد و یکسری فاکتورها باید در محتوای شما رعایت شود. در زیر لیستی از عوامل مهم برای گوگل را بررسی خواهیم کرد.
1. محتوا با پنج W (سوال)
معمولاً رضایت از سؤالات What، Why، Who، When و Where و «چه»، «چرا»، «چه کسی»، «چه کسی» و «کجا» از جمله محتوای مورد علاقه برای موقعیت صفر گوگل هستند. بنابراین اگر محتوای سایت خود را با این سوالات شروع کنید، شانس بیشتری برای حضور در موقعیت صفر گوگل خواهید داشت.
2. وضوح قیمت
بارها برای اطلاع از قیمت یک محصول در گوگل جستجو می کنیم. این نوع محتوا یا محصولات این شانس را دارند که در جایگاه صفر در گوگل ظاهر شوند. بنابراین اگر فروشگاه اینترنتی هستید سعی کنید روزانه قیمت های خود را به روز کنید تا بتوانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید.
اگر با قیمت گذاری محصولات خود آشنایی ندارید، ادامه مطلب را بخوانید استراتژی قیمت گذاری می توانید اطلاعات خوبی کسب کنید.
3. موقعیت مقایسه ای
فرض کنید می خواهید یک تلفن همراه بخرید و بین دو مدل پرچمدار تردید دارید، بنابراین می توانید از محتوای موجود در گوگل استفاده کنید. اگر محتوای مقایسه ای برای بررسی ایجاد می کنید، شانس این را دارید که در جایگاه صفر گوگل قرار بگیرید و می توانید آمار ترافیک سایت خود را بالا نگه دارید، فقط به خاطر داشته باشید که باید محتوای بسیار خوبی بنویسید.
4. تصاویر بهینه شده
بهینه سازی تصاویر سایت خود را فراموش نکنید. گاهی اوقات حتی با یک تصویر می توانید در گوگل در موقعیت صفر باشید.
5. ویدئو
اگر از ویدیو در محتوای خود استفاده می کنید، شانس کسب رتبه صفر در گوگل را دارید.
6. استفاده از ترین ها
اگر از بهترین، زیباترین، مطمئن ترین، مهم ترین، ارزان ترین و… در مطالب خود استفاده کنید. به دلیل علاقه کاربر به این محتوا، شانس بیشتری برای حضور در جایگاه صفر در گوگل دارید.
7. سوالات متداول
اگر از بخش سؤالات متداول محتوای خود استفاده می کنید، می توانید امتیاز خوبی در رتبه صفر در گوگل داشته باشید. سوالات متداول معمولا از مهم ترین بخش هایی هستند که سوالات کاربران را حل می کنند و این مشکل برای گوگل بسیار موثر است.
آیا جایگاه صفر گوگل در وب فارسی کامل است؟
اساساً قبل از اینکه هر آپدیت در گوگل ظاهر شود، ابتدا برای سئوی انگلیسی نهایی می شود، سپس برای سایر زبان ها ارسال می شود. بنابراین موقعیت صفر گوگل سال هاست که در سئوی انگلیسی وجود دارد و اخیرا در سئوی فارسی ظاهر شده است.
موقعیت صفر هنوز برای وب فارسی به خوبی تمام نشده است، اما در بسیاری از نتایج گوگل شاهد موقعیت صفر هستیم.
با توجه به استقبال کاربران وب فارسی از زمین صفر گوگل، انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور این قابلیت برای وب فارسی کاملاً کامل شود و شاهد نتایج بیشتری از آن باشیم.
به عنوان یک متخصص سئو، باید سعی کنید محتوای خود را به گونه ای منتشر کنید که توانایی ظاهر شدن در جایگاه صفر در گوگل را داشته باشد. با این طرز فکر می توانید موقعیت های خوبی کسب کنید.
آخرین کلمه:
در این مقاله سعی کرده ایم به سوال جایگاه صفر گوگل پاسخ دهیم. بیایید صحبت کنیم و توصیه های عملی بدهیم. پیشنهاد می شود حتما از قابلیت موقعیت صفر گوگل استفاده کنید و وب سایت های خود را برای آن آپدیت کنید. اگر تجربه حضور در موقعیت صفر گوگل را دارید، لطفاً آن را در قسمت نظرات با بهترین دوستان خود به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما
موقعیت صفر گوگل چیست؟ | تمرین در موقعیت صفر برای اولین بار در برتر آماز. به نظر می رسد.