
اگر ورودی سایت شما مربوط به شهر و محله شما نیست، مطالعه این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد.
زیرا تمام هدف ما در این مقاله بررسی از صفر تا صد روش انجام تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی است.
با سلام خدمت دنبال کنندگان سایت برتراموز، مطلب بسیار جالب و کاربردی در مورد سئوی محلی آورده ایم. یکی از مهم ترین نکات برای وب سایت ها این است که از افراد نزدیک خود اطلاعات کسب کنید. در گذشته الگوریتم کبوتر یکی از بهترین کمک کنندگان در این زمینه بود. اما امروزه به دلیل استفاده بیش از حد افراد از برنامه های تغییر IP این الگوریتم با چالش هایی نیز مواجه شده است. در دوره آموزشی سئو به طور مفصل در این مورد صحبت کرده ایم. با این حال، در این مقاله به روش انجام تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی نیز خواهیم پرداخت.
توجه داشته باشید که 80 درصد از زمان تحقیق کلمات کلیدی از قوانین از پیش تعریف شده استفاده می کند. اما 20 درصد دیگر، درک دیدگاه و الگوی جستجوی مخاطب است. اگر می خواهید اطلاعاتی از یک منطقه خاص به دست آورید، بهترین کار این است که به طور خاص بر روی سئوی محلی تمرکز کنید. در این صورت بخش قابل توجهی از مخاطبین شما از منطقه خاصی خواهد بود. البته ممکن است در برخی کسب و کارها این سوال مهم نباشد.
به عنوان مثال، اگر در آموزش وردپرس کار می کنید، ممکن است مهم نباشد که ورودی شما از چه رشته ای است. زیرا خدمات یا محصول شما به صورت آنلاین قابل ارائه است. با این حال، اگر این مشاغل بتوانند برخی از مناطق را به صورت سفارشی فیلتر کنند، تجارت آنها رونق بیشتری خواهد داشت. برای مثال آموزش وردپرس در شهرهای بزرگ و صنعتی بازخورد بهتری دارد. در نتیجه باید روی شهرهای تهران، مشهد و اصفهان تمرکز کنید.
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ (تحقیق کلمات کلیدی)
قبل از اینکه در مورد نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی تحقیق کنیم، باید درک کلی از تحقیق کلمات کلیدی به دست آوریم. هدف از تحقیق کلمات کلیدی استفاده هدفمند از منطق و نظر موتورهای جستجو است. امروزه موتورهای جستجو سایت های مختلف را بر اساس کلمات کلیدی اولویت بندی می کنند. البته طبق آخرین آپدیت های گوگل، ربات های گوگل از بررسی ساده کلمات کلیدی به مرحله تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تحقیق مفهومی رسیده اند. این مشکل زمانی ارزشمند خواهد شد که بخواهید مفهوم جدیدی را با حداقل کادر صفحه کلید به گوگل منتقل کنید.
در تحقیق کلمات کلیدی سه دسته کلمه خواهیم داشت. دسته اول کلمات کلیدی خواهند بود که برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. هدف از این بخش معمولی کشف کلمات کلیدی خاص برای کسب و کار ما است. مثلاً اگر قرار باشد برای آموزش فتوشاپ کلمات کلیدی پیدا کنیم. ما باید یک سری کلمات کلیدی بگیریم تا گوگل سایت ما را بشناسد. دسته دوم کلمات کلیدی معمولاً مربوط به کلماتی است که در برندسازی و فروش ما استفاده می شود. برای مثال خرید لایه باز طراحی لگو یکی از کلیدواژه های بسیار مهمی است که در زمینه آموزش فتوشاپ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
اما دسته سوم کلمات کلیدی همان عبارت و کلماتی هستند که مخاطب شما در حال بررسی آن است. به عنوان مثال، بخش قابل توجهی از مخاطبان عبارت “حذف پس زمینه از تصاویر در فتوشاپ” را جستجو می کنند. شاید این کلمه کلیدی در قسمت کلمات تجاری یا کلمات کلیدی اصلی کسب و کار شما نباشد. اما مهمترین چیز این است که مخاطب شما از آن استفاده می کند و شما باید زمان کافی را برای آن صرف کنید. در این صورت شما قادر خواهید بود به بازدهی عالی برسید. توجه داشته باشید که در تحقیق کلمات کلیدی، تمام هدف کار سئو این است که نقطه مشترک خود را با مخاطب پیدا کنید. این موضوع در روش انجام تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی بسیار کمک کننده خواهد بود.
یک استراتژی جامع تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی را تعریف کنید
معمولا در روش انجام تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی از چندین استراتژی مختلف استفاده می کنیم. اما مهمتر از همه، شما به عنوان یک سئوکار، یک استراتژی سفارشی را از این چند استراتژی استخراج می کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در زمینه یادگیری زبان انگلیسی فعالیت کنید، این هنر شماست که به طور ماهرانه یک استراتژی در تحقیقات کلمات کلیدی SEO محلی تعریف کنید. در این صورت اثربخشی کار شما بسیار متفاوت خواهد بود. از آنجایی که کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد که رقبای شما کمترین توجه را به آنها دارند، ثانیاً کسب موقعیت در آنها بسیار راحت تر است و این امر دسترسی شما را به مخاطبین جدید تسهیل می کند.
یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از انجام جستجوی کلمات کلیدی در سئوی محلی باید به آن توجه کرد، ثبت نام در نقشه گوگل است. ممکن است این یک مشکل بزرگ به نظر برسد، اما بسیاری از مردم کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت نکرده اند. این می تواند به طور جدی بر روی نتیجه کسب و کار شما تأثیر بگذارد. زیرا گوگل درک درستی از موقعیت مکانی شما ندارد تا مشتریان منطقه شما را به سایت شما هدایت کند. برای این منظور می توانید به قسمت مقالات سایت برتراموز مراجعه کنید و از مقاله آموزش ثبت مکان در نقشه گوگل در این قسمت به صورت کامل و جامع استفاده کنید.
پس از ثبت آدرس در گوگل مپ، تمام مراحل را مرحله به مرحله بررسی کنید. البته سعی کنید در این راه از دیدگاه دیگران استفاده کنید. زیرا به شما کمک می کند تا از ایده های خلاقانه تری در کسب و کار خود استفاده کنید.
1. اولین قدم این است که خدمات تجاری خود را به عنوان کلمات کلیدی طولانی تعریف کنید
معمولاً یکی از مهم ترین مراحل در تعیین استراتژی برای انجام تحقیقات کلیدواژه سئو محلی، دریافت تمام خدمات کسب و کار است. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل هستید، دقیقا چه چیزی را پیشنهاد می کنید؟ این خدمات چقدر در کسب و کار شما محبوب هستند؟ فرض کنید یکی از خدمات شما طراحی یک محافظ مخصوص موبایل است که مردم به آن نیاز دارند. اگر این موضوع را به عنوان یک کلمه کلیدی گوگل پسند تعریف نکرده باشید، گوگل نمی تواند آن را در زمان مناسب به مخاطبان شما ارائه دهد.
البته به این نکته توجه کنید که در هر کسب و کاری معمولا افراد زیادی خدمات خود را به طور کلی ارائه می کنند. همچنین باید این دسته از افراد را به دقت بررسی کنید و از کلیدواژه های اصلی آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه کاری شما، خرید محافظ مخصوص تلفن همراه یکی از کیبوردهای رایج و مهم شماست، باید به تمامی این کلیدواژه ها نگاه کنید.
2. مرحله دوم استفاده از نظرات مردم محلی برای تعیین کلمات کلیدی است
زمانی که می خواهید به تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئوی محلی بپردازید، باید زبان مخاطب هدف خود را به خوبی بدانید. معمولاً گویش های زبان فارسی متفاوت است و این بر نحوه جستجوی افراد تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر در جایی که شما زندگی می کنید، قاب گوشی را «قاب گوشی» می نامند. این وظیفه شماست که در مرحله اول موقعیت قاب گوشی را بدست آورید و سپس در «گارد گوشی» به دنبال موقعیت بگردید. توجه داشته باشید که مهم نیست حق با چه کسی است. آنچه اهمیت دارد این است که مخاطب شما چگونه آن محصول خاص را جستجو می کند.
استفاده از این تکنیک برای سایت های فروشگاهی بسیار جذاب خواهد بود. البته نکته بعدی که باید به آن توجه کرد نرخ کلمه است. اگر ترک هستید و ادبیاتتان خاص و متفاوت است. شما نباید این ادبیات را در کلمات کلیدی خود بگنجانید. زیرا کسب موقعیت برای شما بسیار سخت خواهد بود و از طرفی گوگل درک درستی از کلمات کلیدی شما و همچنین زبان سایت شما نخواهد داشت. سعی کنید همیشه به این سوال توجه ویژه ای داشته باشید.
برای درک بهتر این بخش می توانید از مشتریان قبلی خود استفاده کنید. بهتر است تحت عنوان پرس و جو در مورد محصولات و خدمات خود با آنها تماس بگیرید. سپس به طور غیر مستقیم بپرسید که چگونه آنها را جستجو کنید. توجه داشته باشید که این کلمات به معنای استفاده مستقیم نیستند و مراحل زیر بسیار مهم هستند. شما باید چند لیست از کلمات کلیدی مورد نیاز خود را تهیه کنید و سپس به مراحل بعدی بروید. زیرا این لیست شما دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.
3. کلمات کلیدی سئوی محلی را با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بررسی کنید
همانطور که می دانید، ما ابزارهای زیادی برای به دست آوردن کلمات کلیدی داریم. برخی از این ابزارها ممنوع هستند و برخی دیگر چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند و تنها با تبلیغات فراوان به شهرت رسیدند. به همین دلیل، هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئوی محلی، باید تمام تلاش خود را بکنید تا از ابزار مناسب برای بررسی کیفیت کلمات کلیدی خود استفاده کنید. فرض کنید شما یک لیست از 100 کلمه کلیدی در زمینه یادگیری زبان آلمانی دارید. حال باید با ابزارهای مختلف بررسی کنید که آیا سرمایه گذاری روی این کلمات عاقلانه است یا خیر.
برای رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی، باید حجم جستجوی آن را بررسی کنید. سپس بررسی کنید که آیا این کلمه کلیدی برای دسته بندی های شما مناسب است یا در وبلاگ شما استفاده می شود. وقتی همه کلمات کلیدی و تعداد جستجوها را برای هر کدام بررسی کردید، در این مرحله باید آنها را بر اساس تعداد جستجوها مرتب کنید. حالا کلماتی که بیشتر جستجو می کنید و از طرف دیگر رقبای شما کمترین سرمایه گذاری را انجام داده اند بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
آخرین کلمه
در این مقاله درباره تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی با شما صحبت کردیم. اگر قسمتی از این مقاله برای شما چالش برانگیز و گنگ بود، می توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخ را برای شما یادداشت خواهند کرد. در نهایت باید بگوییم که استفاده از خلاقیت در تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی بسیار مهم است. به همین دلیل است که ما همیشه هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی تاکید زیادی بر آزمایش نظر مخاطبان داریم. زیرا گاهی اوقات مهمترین کلمات از دید شما پنهان می مانند، اما با بررسی دیدگاه مخاطب آنها را خواهید یافت.
مقاله نحوه تحقیق کلمات کلیدی در سئوی محلی اولین بار در تاپر آموز نوشته شده است. به نظر می رسد.