
زمانی که می خواهید در کمترین زمان ممکن از سایت خود کسب درآمد کنید; بهتر است گوگل ادوردز را در نظر بگیرید. نرخ تبدیل در گوگل ادوردز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا می تواند شما را سودآورتر کند.
هدف ما همیشه راه اندازی فروش بیشتر یا کمپین های ورودی بیشتر بوده است. شایان ذکر است که برای اجرای کمپین خود در مراحل بعدی باید با نرخ تبدیل گوگل ادز آشنا باشید.
آیا نیاز به راه اندازی یک کمپین دارید؟ اگر کمپین را اجرا نکنیم چه؟ دو سوالی که ممکن است در ابتدای این مقاله سایت برای شما توضیح داده شود دانش آموز برتر ما به همه آنها خواهیم پرداخت.
زمانی که فروش کمی دارید یا زمانی که سایتی ایجاد کرده اید و اصلاً روی سئوی آن کار نکرده اید، اما می خواهید یکباره فروش داشته باشید. حتما باید به کمپین بروید.
افراد برای ایجاد کمپین به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول افرادی که سایت های ایرانی را برای راه اندازی کمپین انتخاب می کنند و دسته دوم افرادی که گوگل آنها میزبانی کمپین خود را انتخاب می کنند.
انتخاب گوگل می تواند سایت شما را با توجه به کلمه کلیدی درخواستی در نتایج برتر گوگل نشان دهد و از طرفی با ایجاد یک صفحه فروش مرتبط و استاندارد فروش را به ارمغان بیاورید.
پس از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، باید آن را تجزیه و تحلیل کنید که به آن نرخ تبدیل گوگل ادز می گویند. نیاز به این فعالیت، اطمینان از مسیر شما و درستی آن خواهد بود.
همچنان توصیه می شود که اگر بودجه کافی برای رفتن به Edz ندارید، بهتر است با آن بروید آموزش سئو صفحه مورد نظر سایت خود را سئو کرده و در نتایج برتر گوگل نمایش دهید.
این فعالیت باید با حوصله و انضباط ادامه یابد تا نتیجه مثبت و قابل قبولی برای شما به دست آید (توقع نتایج سئو بدون پیش شرط نداشته باشید)
تبدیل چیست؟
اولین نکته در مورد نرخ تبدیل در تبلیغات گوگل، یادگیری در مورد تبدیل است. تبدیل توسط Google Ads معرفی شده است و به معنای نوعی تعامل است که کاربر انجام می دهد.
برای مثال شما صفحه ای به نام خرید موبایلی در سایت خود ایجاد کرده اید که البته سئوی این کلمه می تواند برای شما بسیار سخت باشد.
پس به گوگل ادز می روید و روی تبلیغات کلیک می کنید و… حالا که این فرآیند را انجام دادید، می توانید تبلیغات را شروع کنید. اما نوع تعامل با کاربر چیست؟ با تماس با شما؟ خریداری کردن؟ فایل های ارائه شده خود را دانلود کنید؟
همه این عناصر ذکر شده نشان دهنده نوع تعامل کاربر با تبلیغات شما است. البته شاید هدف شما فروش بیشتر باشد پس بهتر است هر چه سریعتر فرم ثبت نام را ارائه دهید یا تماس بگیرید تا مشتری نسبت به خرید خود اطمینان نسبی داشته باشد.
ردیابی نرخ تبدیل در تبلیغات گوگل یا مشاهده تبدیل:
خوب، شما تبلیغات AdWords خود را پیاده سازی کرده اید و همه گزینه ها را برای خرید مشتریان آماده کرده اید.
سوال اصلی این است که چگونه می توانیم کاربرانی که از طریق تبلیغات وارد صفحه می شوند را ردیابی و تایید کنیم؟ قطعا استفاده از ابزار Google Analytics اولین و بهترین روش ممکن خواهد بود.
ابتدا باید ابزار تجزیه و تحلیل خود را وارد کنید، اگر هدف را انتخاب کرده اید، سپس آن را به Google Ads منتقل کنید (اصطلاحاً واردات)
حال پس از اعمال تغییرات، باید چند روز منتظر بمانید تا نتایج تبلیغات خود را ببینید و…
اکنون می توانید نرخ تبدیل گوگل ادز، میزان برندینگ انجام شده و تعداد افرادی که از طریق تبلیغات تبلیغاتی وارد سایت شما شده اند و از طرفی نوع تعاملی که توسط آنها انجام شده است را مشاهده کنید.
منظور از تعامل تماس، خرید، ثبت نام، برندسازی و … است.
Google Ads چگونه متوجه می شود که یک کاربر مشتری شده است؟
یکی از سوالاتی که ممکن است در حال حاضر برای شما سوال باشد این است که آیا Google Ads می تواند مشتری را از یک کاربر معمولی متمایز کند؟ سازوکار اجرای آن چیست؟
البته به نرخ تبدیل گوگل ادز گفته می شود که یک کاربر معمولی مشتری نهایی می شود و خود گوگل به راحتی این مشکل را درک می کند.
ابتدا باید به گوگل بگویید چه چیزی برای شما به عنوان یک تعامل محسوب می شود.
به عنوان مثال اگر سایتی مرتبط با مشاوره حقوقی دارید، قطعا نوع تعامل شما تماسی یا تکمیل فرم ثبت نام و تماس خواهد بود.
اما اگر سایتی برای خرید و فروش لوازم جانبی دارید، نوع تعامل شما خرید است و منبع درآمد شما نیز می تواند از این قسمت باشد.
اما چگونه این موضوع را برای گوگل توضیح دهیم؟ با افزودن چند خط کد به سایت خود که به آنها تگ نیز می گویند. با انجام این کار، شما به درستی بستر را برای بررسی توسط گوگل فراهم می کنید.
برای درک بهتر این سوال بهتر است مثالی بزنیم. فرض کنید سایتی دارید که می خواهید کاربران با پر کردن فرم تماس با شما ارتباط برقرار کنند.
خب، ابتدا باید کد تگ AdWords را از گوگل برای نرخ تبدیل گوگل ادز دریافت کنید.
قدم بعدی شما این دکمه است ثبت اطلاعات تماس کد Google Ads را جایگذاری کنید تا هر بار که نهایی شود، Google میزان تعامل را میداند.
برخی از افراد این موضوع را به ضرر خود نادیده میگیرند، زیرا نمیتوانند تشخیص دهند که آیا تبلیغ برای آنها جذاب بوده یا تعامل را بهبود بخشیده است.
نرخ تبدیل تبلیغات گوگل پس از خرید:
البته یکی از جذاب ترین تعاملات و نرخ تبدیل گوگل ادز قطعا بعد از هر خرید اتفاق خواهد افتاد. اما گوگل ادوردز چگونه می داند که چند کاربر از طریق تبلیغات خرید کرده اند؟
برای دریافت نرخ تبدیل گوگل ادز به دو صفحه از سایت خود نیاز دارید.
صفحه اول صفحه محصول یا همان صفحه ای است که کاربر از آن خرید می کند و صفحه دوم صفحه ای است که کاربر پس از خرید وارد می شود.
حال باید در صفحه دوم (یعنی صفحه ای که پس از تکمیل خرید به کاربر نشان داده می شود) همین کار را انجام دهید. کد یا برچسب Google Ads شما باید قرار دهید
پس از هر خرید و ورود کاربر در این صفحه، گوگل ادز متوجه این موضوع می شود.
به عنوان مثال، شما نرخ تبدیل محصول در تبلیغات گوگل را می خواهید گوشی خودت را چک کن
اولین قدم ایجاد یک صفحه بسیار جذاب است که اعتماد ایجاد کند و کاربر را راضی کند و فرم خرید یا دکمه خرید به راحتی در دسترس کاربر باشد.
مرحله دوم ایجاد یک صفحه پس از خرید است.
به عنوان مثال، صفحه تشکر مشتری برای خرید از سایت شما.
حال باید کد ادوردز را در این صفحه وارد کنید و گوگل بدون هیچ مشکلی متوجه نرخ تبدیل گوگل ادوردز می شود.
بررسی نرخ تبدیل در گوگل ادوردز چگونه به ما کمک می کند؟
حالا شاید این سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد که بعد از این همه مراحل و انجام کارها و گرفتن نرخ تبدیل گوگل ادز چه سودی برای ما دارد؟
در ادامه این بخش نکات مهمی در رابطه با بررسی نرخ تبدیل گوگل ادز از 0 تا 100 وجود دارد که به شما کمک می کند و چگونه خطاهای مرگبار همچنین از:
- درجه تعامل: اولین چیزی که پس از هر بررسی باید به آن توجه کنید نوع تعامل و اثربخشی آن است.
فرض کنید صفحه ای ایجاد کرده اید و کاربر وارد آن می شود اما هیچ تعاملی وجود ندارد. مشکل از کجاست
اینجاست که باید وارد شوید و کل صفحه را مرور کنید.
قطعا ابتدا باید ببینید که آیا فرم درخواست به درستی ایجاد شده است یا برای کاربر قابل مشاهده است و چگونه می تواند به آن دسترسی داشته باشد.
یا طراحی صفحه شما چیست، چه کاربر آن را دوست داشته باشد یا نه.
- بودجه و سود: دومین جنبه تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل گوگل ادوردز که برای شما بسیار مهم است، نرخ برد است.
فرض کنید برای کلمه کلیدی مخصوص محصول خود به گوگل ادز مراجعه کرده اید و هزینه این فعالیت 30 میلیون تومان بوده است.
اگر 70 میلیون (یا بیشتر و غیره) از تبلیغات کسب کنید، قطعا برنده شده اید.
حال در نظر بگیرید که این مبلغ کمتر از هزینه ای است که شما خرج کرده اید; آیا باید تبلیغات گوگل را نادیده بگیریم؟ دیگر نمی توانید ضررها را جبران کنید؟ در بخش بعدی به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.
روش های بیشتر فروش در گوگل ادز:
شاید با بررسی نرخ تبدیل گوگل ادز خود متوجه شوید که میزان فروش در سایت و تعامل شما بسیار کم بوده است و اکنون باید فعالیت هایی انجام دهید که میزان فروش را افزایش می دهد.
برخی از فعالیت های موثری که منجر به فروش عالی شما می شود عبارتند از:
ساخت یک صفحه فروش قدرتمند: در قسمت اول نرخ تبدیل گوگل ادوردز، صفحه فروش و تولید برق آن را نیز مورد بحث قرار دادیم.
بهترین کاری که می توانید در ابتدا انجام دهید این است که خود را به جای مشتری بگذارید. آیا شما به عنوان مشتری وارد هر صفحه خرید می شوید؟
قطعا نه، ایجاد اعتماد بخش مهمی از فروش است. وجود این آیکون در سایت علاوه بر تکمیل تمامی قسمت های سایت به شما کمک می کند تا به راحتی فروش بالایی داشته باشید.
فرم خرید را به راحتی طراحی کنید: ایجاد فرمی که برای کاربر بسیار پیچیده باشد، قطعاً کار را برای کاربرانی که می خواهند خرید انجام دهند، دشوار می کند.
بهترین کار ایجاد یک صفحه نمایه ساده به اضافه یک صفحه درگاه پرداخت است.
پس از تکمیل خرید، فرم ثبت نام ذخیره شده و برای شما ارسال می شود.
ایجاد نیاز: تا زمانی که مصرف کننده به کالا یا محصول احساس نیاز نکند، آن را خریداری نخواهد کرد.
بهترین فعالیت ممکن القای حس نیاز به کاربر و سپس در محصول شماست ایجاد یک پیشنهاد.
به این توجه کنید یک مشتری را از چت آنلاین حذف کنید و بی تاثیر نخواهد ماند.
سخنرانی نهایی و چک لیست نهایی:
امیدواریم از این بهترین مقاله سایت مطالعه نهایت استفاده را ببرید و اگر دوست داشتید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
بهتر است در انتهای مقاله نرخ تبدیل گوگل ادز چند نکته مهم را در اختیار شما قرار دهیم:
ابتدایی ترین فعالیتی که می توانید قبل از آن انجام دهید تبلیغات تبلیغاتی این برای تکمیل تمام صفحات سایت شما است.
در صورت وجود خطا، سریعاً آنها را اصلاح کنید.
دومین نکته مهم این است که نوع هدف خود را برای تبلیغات گوگل مشخص کنید. چه نوع تعاملی را می خواهید، مانند تماس یا خرید یا پر کردن فرم نمایه کاربر.
بررسی نرخ تبدیل Google Ads برای شما اجباریتر خواهد بود، زیرا میتوانید متوجه شوید که چقدر تعامل و چقدر سود داشتهاید و چقدر هزینه کردهاید.
برای بررسی نرخ تبدیل کافی است از ابزار آنالیز استفاده کنید یا کدهای گوگل ادز را در صفحات خاصی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم قرار دهید.
زمانی که فروش شما کمتر از میزان هزینه های انجام شده بوده و ضرر کرده اید، بهتر است تبلیغات را متوقف نکنید و به فکر رفع ایرادات باشید.
موارد مهمی که باعث فروش کم می شود را در قسمت های قبل بیان کردیم.
با توجه به همه آنها و افزودن گزینه های مهم تر، فروش بسیار بیشتری خواهید داشت.
توجه داشته باشید که تنها با داشتن پروفایل کاربران به راحتی می توانید با آنها در تعامل باشید.
فروش خود را خارج از وب سایت ادامه دهید که بسیار موثر است.
نرخ تبدیل گوگل ادوردز + فروش کمپین تبلیغاتی انفجاری چیست 💸 برای اولین بار در Best Learner. به نظر می رسد.