
نام Lingo برای چندین زبان برنامه نویسی نامرتبط استفاده می شود. رایج ترین نسخه، زبان برنامه نویسی است که توسط John H. Thompson توسعه یافته و در نرم افزار Macromedia Director استفاده می شود. HyperTalk احتمالاً یکی از الهامبخشهای Lingo بوده است.
Syntax Lingo Macromedia
هنگامی که Macromedia Lingo ایجاد شد، نحو آن برای تقلید از زبان گفتاری طراحی شد و کار با آن را برای مبتدیان آسان کرد. به عنوان مثال، می توانید یک جمله کامل HyperTalk مانند این بنویسید:
اگر sprite 5 قابل مشاهده است، به قاب بروید
توجه داشته باشید که استفاده از “to” در دستورات “go to” اختیاری است. همچنین به خاطر داشته باشید که برخلاف سایر زبان های برنامه نویسی، عبارات “go” چارچوب های مرجع در رتبه بندی کارگردان هستند، نه خطوط کد خاصی.
اگرچه هنوز امکان استفاده از سینتکس قدیمیتر وجود دارد، آخرین نسخه زبان به طور کامل از نحو نقطهای پشتیبانی میکند و آن را شبیه کدهای استانداردتر برای زبانهای برنامهنویسی مانند JavaScript یا C ++ میکند.
با 15 درس از صفر تا صد جاوا اسکریپت یاد بگیرید
معادل عبارت فوق در سبک اسکریپت جدید به صورت زیر خواهد بود:
اگر sprite (5) .seen، سپس _movie.go (_movie.frame)
این فرمت از عناصر مدل شی اسناد وارد شده در Director MX 2044 استفاده می کند. نحو در نسخه های قبلی به شرح زیر است:
اگر اسپرایت (5) قابل مشاهده باشد، به قاب بروید
اپلیکیشن Macromedia Lingo
Macromedia Lingo در Macromedia Director تعبیه شده است، و کارگردان را با گرافیک سطح پایین و قابلیت همکاری با سیستم عامل باقی می گذارد.
برنامه نویسی شی گرا (OOP) هم در تنوع زبان و هم در ارتباط دایرکتوری به خوبی عمل می کند. با این حال، کار با زبان های شی گرا تنها راه نیست. این به برنامه نویسان دایرکتوری سرعت و انعطاف بیشتری در توسعه برنامه ها می دهد، زیرا آنها بر روی یک برنامه زمان بندی و ساختار برنامه نویسی کار می کنند.
کدام زبان برنامه نویسی سود بیشتری دارد؟
3 نوع اسکریپت در Macromedia Lingo وجود دارد:
- اسکریپت های رفتاری برای کنترل خصوصیات و حرکت آن اسپرایت به یک اسپرایت (یا تصویر دو بعدی) وصل کنید. آنها برنامه نویسی را به روشی شی گرا آسان می کنند زیرا می توانید ارتباط مستقیم بین برنامه نویسی و عنصری که به آن متصل است را مشاهده کنید. آنها همچنین می توانند جن های دیگر را کنترل کرده یا با آنها تعامل داشته باشند و آنها را به اشیاء واقعی تبدیل کنند.
- فیلمنامه های فیلم آنها به جن متصل نیستند و نمی توان آنها را به عنوان اشیا حذف کرد. آنها در سراسر برنامه (فیلم) در دسترس هستند و به طور خاص برای نگه داشتن درایورهای جهانی و مقداردهی اولیه متغیرهای جهانی در ابتدا یا انتهای فیلم استفاده می شوند.
- اسکریپت های والدین برای “تولد” (تولید نمونه هایی از) یک شی در یک متغیر با استفاده از دستور “new” استفاده می شود. این اشیاء می توانند از راه دور اسپرایت ها و سایر رسانه ها را بدون اتصال به اسپرایت کنترل کنند. از این اسکریپت ها می توان برای مدیریت داده ها یا سایر موارد نمایش داده نشده استفاده کرد. آنها برای اقدامات روتین تکراری مانند مسیریابی مفید هستند. یک اسکریپت والد را می توان برای ایجاد یا از بین بردن یک شی در هر زمان استفاده کرد و آن را از محدودیت امتیازاتی که یک رفتار به آن محدود می شود، رها کرد. از اسکریپت های رفتاری و والد می توان به خوبی در برنامه نویسی شی گرا استفاده کرد. فیلمنامه های فیلم شی گرا نیستند. با این حال، هنوز هم می توان از آنها برای ساخت عملگرهای جعبه سیاه استفاده کرد، جایی که اشیاء دیگر می توانند داده های خام را وارد کرده و پاسخ ها را بدون اطلاع از عملکرد داخلی جعبه دریافت کنند. استفاده از نقاط قوت و سهولت استفاده از متدولوژی برنامه نویسی کارگردان به همراه مزایای شی گرایی محیط برنامه نویسی قدرتمند و سریعی را ایجاد می کند.
لینگو از وراثت یک شی از طریق یک سیستم کمی خاص پشتیبانی می کند، به این معنی که اسکریپت ممکن است دارای ویژگی های ارثی باشد که به یک شی دیگر اشاره دارد (معمولاً به یک اسکریپت نیز اعمال می شود، اگرچه اشیاء دیگر، مانند اعضای کاست) ممکن است در نقش اجداد باشند. ). ویژگی ها و روش های اجداد از پدر و مادر به ارث می رسد. اسکریپت های رفتاری نیز پیش ساز sprite هایی هستند که به آنها متصل شده اند، زیرا دسترسی به ویژگی ها و روش های رفتار با مراجعه به خود sprite امکان پذیر است. در این حالت، ما یک نوع وراثت چندگانه داریم، زیرا یک sprite می تواند چندین رفتار داشته باشد.
پیشنهاد می کنیم از گومز که جدیدتر از لینگوست است استفاده کنید: از صفر تا صد گومز را با 12 درس رایگان بیاموزید.
تصویری از Lingo Macrocedia
بخش بسیار قدرتمند زبان Lingo تصویری است که هنگام معرفی Director 8.0 معرفی شد. این قابلیت به کاربر این قدرت را می دهد که با دستورات ساده تصویر را دستکاری کند. شباهت هایی به عملکرد برنامه های تصویرسازی (مانند فتوشاپ) دارد که ایجاد جلوه های بصری را آسان می کند. از آن زمان، تصویر به همراه شی BitmapData Flash به زبان برنامه نویسی اکشن Adobe Flash اضافه شده است. از آنجایی که این دستور شامل دستورات پیچیده تری بود، کارگردان همچنین به روز شد تا امکان تبدیل شی BitmapData و اشیاء تصویری آن را فراهم کند.
قابلیت های سه بعدی در Lingo Macromedia
یک موتور سه بعدی کامل برای اولین بار در Director 8.5 گنجانده شد. Lingo به طور قابل توجهی برای پشتیبانی از اشیاء سه بعدی جدید به روز شده است و اکنون شامل مجموعه ای از دستورات سه بعدی ارائه شده است. Xtra همچنین برای فعال کردن موتور Havok 3D Physics ساخته شده است.
زبان های دیگر لینگو نامیده می شوند
- زبان در این زمینه [ http://www.lingolanguage.i12.com/ Lingo ] ذکر شده، برای توسعه نرم افزار تحت ویندوز منتشر شد. این نسخه به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا طراحی شده است.
- زبان برنامه نویسی مبتنی بر اسمالتاک برای پردازنده Rekursiv توسط Linn Smart Computing در اسکاتلند، انگلستان توسعه یافته است. این زبان که در http://www.erg.abdn.ac.uk/research/projects/lingo.html Lingo توضیح داده شده است، مهم است زیرا سازندگان آن توانستند با موفقیت برندی را در بریتانیا برای ثبت نام راه اندازی کنند.
- Lingo یک زبان برنامه نویسی برای حل مسائل بهینه سازی خطی، غیرخطی و عدد صحیح است که اولین بار در سال 1988 توسط زبان فهرست شده در http://www.lindo.com/products/lingo/lingom.html Lindo Systems Inc. ]توسعه یافته. این زبان همچنان در حال تولید است.
این زبان ها ممکن است به اندازه Macromedia شناخته شده نباشند. با این حال، ناهنجاری قانونی این است که علامت تجاری قانونی کلمه “Lingo” در بریتانیا متعلق به Macromedia نیست، بلکه متعلق به Linn است.
کاملا رایگان: از صفر تا صد همه زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید
2 فیلم از ارائه نمونه برنامه نویسی خطی در نرم افزار لینگو