منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • نکات ریاضی عمومی و پیشرفته در نرم افزار متلب به زبان ساده

نکات ریاضی عمومی و پیشرفته در نرم افزار متلب به زبان ساده

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
نکات ریاضی عمومی و پیشرفته در نرم افزار متلب به زبان ساده

ریاضیات اساس نرم افزار متلب است. در این آموزش با چند نکته و برنامه نویسی ریاضی پیشرفته در نرم افزار متلب آشنا می شوید.

1- نمونه تصادفی از n امتیاز

x = randn (3، n);

d = sqrt (x (1، :). ˆ2 + x (2، :). ˆ2 + x (2، :). ˆ2);

x (1، 🙂 = x (1، 🙂 ./ d; x (2، 🙂 = x (2، 🙂 ./ d; x (3، 🙂 = x (3، 🙂 ./ d;

2- چند ضلعی با اضلاع x بسازید

تتا = [0;cumsum(s)];

تتا = تتا / تتا (پایان); تتا = تتا (1: (پایان-1));

x = exp (2i * pi * تتا)؛

L = abs (x (1) -x (2));

x = x * s (1) / L; % مقیاس مجدد نتیجه

حتما بخوانید: آموزش گام به گام پردازش سیگنال و تصویر در نرم افزار متلب

3- محاسبه منحنی عباسیان

D = c (:، 2: پایان) -c (:، 1: (پایان-1));

s = صفر (اندازه (c، 2)، 1)؛

s (2: پایان) = sqrt (D (1، :). ˆ2 + D (2، :). ˆ2);

s = cumsum (s);

4- ماتریس چرخش سه بعدی حول محور v را محاسبه کنید

% از کتاب قرمز OpenGL گرفته شده است

v = v / norm (v، ‘از’);

S = [0 -v(3) v(2); v(3) 0 -v(1); -v(2) v(1) 0];

M = v * transp (v) + cos (alpha) * (چشم (3) – v * transp (v)) + sin (alpha) * S;

5- ماتریس شگفت انگیز را محاسبه کنید

n = طول (x)؛ % روش اول

[J,I] = شبکه (0: d، 1: n)؛

A = x (I) .ˆJ;

% روش دوم، کمتر ظریف اما سریعتر

A = واحد (n)؛

برای j = 2: n

A (:، j) = x. * A (:، j-1);

پایان

حتما بخوانید: آموزش گام به گام آرایه در متلب به زبان نسبتاً ساده

6- محاسبه قدر مطلق

% اولین راه حل

x = (abs (x)> = T). * ایکس؛

% ثانیه: تقریباً 2 برابر کندتر

I = پیدا کردن (abs (x)

  • ضریب همبستگی عدد n را حفظ کنید

[,I] = مرتب سازی (abs (x (:))); x (I (1: end-n)) = 0;

7- ترسیم کره سه بعدی

p = 20; ٪ دقت

t = 0: 1 / (p-1): 1;

[th,ph] = شبکه (t * pi، t * 2 * pi)؛

x = cos (th);

y = گناه (th) * cos (ph); z = گناه (ام). * گناه (ph)؛

موج سواری (x، y، z، z. * 0)؛

% چند گزینه نمایش زیبا

interp سایه; نورپردازی گورا;

نور بادامک بی نهایت; مربع در هر محور؛ خارج از محور؛

حتما بخوانید: آموزش انواع داده در متلب به زبان بسیار ساده

8- تصویر نقاط سه بعدی روی صفحه

برای i = 1: 3% به طور متوسط ​​کم می شود

P (i، 🙂 = P (i، 🙂 – متوسط ​​(P (i، :))؛

پایان

C = P * P ‘; درصد ماتریس کوواریانس

% پروژه روی دو بردار ویژه مهم است

[V,D] = eigs (C)؛ Q = V (:، 1: 2) ‘* P;

نمونه ویدیویی محاسبات ریاضی متلب