
ریاضیات اساس نرم افزار متلب است. در این آموزش با چند نکته و برنامه نویسی ریاضی پیشرفته در نرم افزار متلب آشنا می شوید.
1- نمونه تصادفی از n امتیاز
x = randn (3، n);
d = sqrt (x (1، :). ˆ2 + x (2، :). ˆ2 + x (2، :). ˆ2);
x (1، 🙂 = x (1، 🙂 ./ d; x (2، 🙂 = x (2، 🙂 ./ d; x (3، 🙂 = x (3، 🙂 ./ d;
2- چند ضلعی با اضلاع x بسازید
تتا = [0;cumsum(s)];
تتا = تتا / تتا (پایان); تتا = تتا (1: (پایان-1));
x = exp (2i * pi * تتا)؛
L = abs (x (1) -x (2));
x = x * s (1) / L; % مقیاس مجدد نتیجه
حتما بخوانید: آموزش گام به گام پردازش سیگنال و تصویر در نرم افزار متلب
3- محاسبه منحنی عباسیان
D = c (:، 2: پایان) -c (:، 1: (پایان-1));
s = صفر (اندازه (c، 2)، 1)؛
s (2: پایان) = sqrt (D (1، :). ˆ2 + D (2، :). ˆ2);
s = cumsum (s);
4- ماتریس چرخش سه بعدی حول محور v را محاسبه کنید
% از کتاب قرمز OpenGL گرفته شده است
v = v / norm (v، ‘از’);
S = [0 -v(3) v(2); v(3) 0 -v(1); -v(2) v(1) 0];
M = v * transp (v) + cos (alpha) * (چشم (3) – v * transp (v)) + sin (alpha) * S;
5- ماتریس شگفت انگیز را محاسبه کنید
n = طول (x)؛ % روش اول
[J,I] = شبکه (0: d، 1: n)؛
A = x (I) .ˆJ;
% روش دوم، کمتر ظریف اما سریعتر
A = واحد (n)؛
برای j = 2: n
A (:، j) = x. * A (:، j-1);
پایان
حتما بخوانید: آموزش گام به گام آرایه در متلب به زبان نسبتاً ساده
6- محاسبه قدر مطلق
% اولین راه حل
x = (abs (x)> = T). * ایکس؛
% ثانیه: تقریباً 2 برابر کندتر
I = پیدا کردن (abs (x)
- ضریب همبستگی عدد n را حفظ کنید
[,I] = مرتب سازی (abs (x (:))); x (I (1: end-n)) = 0;
7- ترسیم کره سه بعدی
p = 20; ٪ دقت
t = 0: 1 / (p-1): 1;
[th,ph] = شبکه (t * pi، t * 2 * pi)؛
x = cos (th);
y = گناه (th) * cos (ph); z = گناه (ام). * گناه (ph)؛
موج سواری (x، y، z، z. * 0)؛
% چند گزینه نمایش زیبا
interp سایه; نورپردازی گورا;
نور بادامک بی نهایت; مربع در هر محور؛ خارج از محور؛
حتما بخوانید: آموزش انواع داده در متلب به زبان بسیار ساده
8- تصویر نقاط سه بعدی روی صفحه
برای i = 1: 3% به طور متوسط کم می شود
P (i، 🙂 = P (i، 🙂 – متوسط (P (i، :))؛
پایان
C = P * P ‘; درصد ماتریس کوواریانس
% پروژه روی دو بردار ویژه مهم است
[V,D] = eigs (C)؛ Q = V (:، 1: 2) ‘* P;
نمونه ویدیویی محاسبات ریاضی متلب