

اگر تا به حال سعی کرده اید یک پست وبلاگ را در گوگل رتبه بندی کنید، می دانید که گاهی اوقات می تواند یک چالش باشد. ساعتها برای تولید محتوای باکیفیت وقت میگذارید، انتشار را فشار میدهید و بعد هیچ اتفاقی نمیافتد. پست شما در صفحه دوم و بعد از آن ناپدید می شود، در حالی که محتوای دیگران به بالای صفحات نتایج موتور جستجوی SERP می رسد.
قبل از اینکه دست به کار شوید، می خواهیم در مورد یک عامل کلیدی که ممکن است از دست داده باشید به شما بگوییم: تحقیق در مورد کلمات کلیدی. اگر قصد دارید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا پیدا کردن آن آسان باشد، تحقیق در مورد کلمات کلیدی ضروری است. با شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مناسب برای هدف، وبلاگ شما می تواند در مسیر موفقیت در صفحه اول قرار گیرد و با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.
اما چگونه می توانید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید تا مطمئن شوید که مردم وبلاگ شما را به راحتی پیدا می کنند؟ در این پست، ما به نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی می پردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که پست وبلاگ شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد تا مخاطبان و کسب و کار شما را هدایت کند.
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
داشتن یک ایده خوب از اینکه تحقیق کلمات کلیدی چیست مهم است. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است که افراد اغلب در موتورهای جستجو هنگام جستجوی پاسخ در مورد یک موضوع، محصول یا خدمات خاص از آنها استفاده می کنند. مردم یا هدفی دارند که برای رسیدن به آن تلاش می کنند یا مشکلی که سعی در حل آن دارند. درک کلمات کلیدی که آنها برای حل آن مشکل یا دستیابی به آن اهداف استفاده می کنند به شما کمک می کند مخاطبان خود را پیدا کنید. هدف این است که از داده های جستجوی خود برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود یا برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) استفاده کنید.
چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
تحقیقات کلمات کلیدی بیشتر از کمک به شما در درک سؤالاتی که افراد برای جستجوی محصولات و خدمات شما استفاده می کنند، انجام می دهد. این به شما کمک می کند تا از مزایای زیر بهره مند شوید:
محتوای مرتبط ایجاد کنید
هنگامی که شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، ایده بهتری از پرس و جوهایی که افراد برای جستجوی اطلاعات مربوط به جایگاه شما استفاده می کنند به دست می آورید. سپس می توانید از این داده ها برای ایجاد محتوای مرتبط با نیازهای آنها استفاده کنید.
به عبارت دیگر، میدانید که چه ایدههایی ارزش زمان و منابع شما را دارند. شما همچنین درک می کنید که مخاطبان شما با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند و می توانید محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند.
چشم انداز رقابتی را درک کنید
تحقیق کلمات کلیدی خوب همچنین به شما ایده ای از رقابت در جایگاه شما می دهد. می توانید ببینید کلمات کلیدی مورد نظر شما چقدر محبوب هستند و چقدر تلاش (از نظر لینک ها و محتوا) باید برای آنها رتبه بندی کنید.
شما همچنین ایده ای از کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند به دست می آورید. می توانید از این اطلاعات برای تنظیم دقیق استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده کنید و مطمئن شوید که در هنگام ایجاد محتوای خود از این کلمات کلیدی استفاده می کنید.
کلمات کلیدی با رقابت کم را پیدا کنید
هنگام شروع وبلاگ نویسی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با رقابت کم و حجم جستجوی بالا بسیار مهم است. رتبه بندی این کلمات کلیدی آسان تر خواهد بود، بنابراین می توانید به سرعت نتایج را مشاهده کنید. همانطور که وبلاگ شما رشد می کند و قدرت بیشتری به دست می آورید، می توانید کلمات کلیدی رقابتی تری را هدف قرار دهید.
تحقیق کلمات کلیدی به هر دو صورت کار می کند زیرا به شما کمک می کند از کدام کلمات کلیدی اجتناب کنید. اینها عمدتاً کلمات کلیدی با رقابت بالا هستند که دامنه های ایجاد شده قبلاً برای آنها رتبه بندی می شوند.
برای محتوای جدید ایده بگیرید
مواقعی وجود دارد که ایده های محتوایی شما تمام می شود. برای همه ما اتفاق می افتد! وقتی این اتفاق میافتد، تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا ایدههای جدیدی ایجاد کنید تا وبلاگ خود را تازه و مرتبط نگه دارید. با کلمات کلیدی جدیدی روبرو خواهید شد که رقبای شما هنوز آنها را هدف قرار نداده اند.
شما همچنین می توانید از این کلمات کلیدی برای ایجاد ایده های محتوای جدید مرتبط با جایگاه خود استفاده کنید. استفاده از این کلمات کلیدی باعث می شود هنگام پر کردن شکاف بازار مانند یک گورو در جایگاه خود به نظر برسید.
برای درک هدف جستجو
ماموریت گوگل این است که اطلاعات را سازماندهی کند تا برای همه کسانی که از آن استفاده می کنند قابل دسترس و مفید باشد. یک موتور جستجو این ماموریت را با ارائه تنها مرتبط ترین نتایج به کاربران با توجه به درخواست جستجوی آنها انجام می دهد. اگر می خواهید گوگل محتوای شما را در اولویت قرار دهد، باید دلیل اصلی استفاده افراد از یک کلمه کلیدی برای جستجوی اطلاعات را مطابقت دهید.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا هدف جستجوی یک کلمه کلیدی معین را درک کنید. هنگامی که هدف جستجو را درک کردید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که نیازهای افرادی را که به دنبال آن کلمه کلیدی هستند، برآورده کند.
نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
خوب، اکنون که در مورد جستجوی کلمات کلیدی می دانیم، زمان اجرای آن فرا رسیده است. برای موفقیت، باید چندین مرحله را دنبال کنید. اما نگران نباشید، ما آنها را برای شما فهرست کرده ایم تا کار را برای شما راحت تر کنیم:
فهرستی از تمام موضوعات مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید
متأسفانه، در طول تحقیق کلمات کلیدی، کار سخت بلافاصله شروع می شود. شما باید به دقت در مورد تمام موضوعاتی که قصد رتبه بندی آنها را دارید فکر کنید و آنها را در گروه های موضوعی یا سطل های عمومی گروه بندی کنید.
سعی کنید با سطلهای موضوعی بین 5 تا 10 انتخاب کنید و مطمئن شوید که آنها به تجارت شما مرتبط هستند. برای وبلاگ نویسان، موضوعاتی که در این مرحله اول در ذهن داریم، موضوعاتی هستند که شما به طور منظم درباره آنها وبلاگ می نویسید. آنها همچنین ممکن است کسانی باشند که در طول تماس های فروش مطرح می شوند.
پیچیده به نظر می رسد؟ ما می توانیم آن را به روشی ساده تر توضیح دهیم.
از دیدگاه خریدار خود فکر کنید. به نظر شما مخاطبان هدف شما چه موضوعاتی را جستجو خواهند کرد؟ اینها موضوعاتی هستند که باید یادداشت کنید.
فرض کنید شما یک شرکت SaaS هستید، در اینجا چند سطل موضوعی وجود دارد که ممکن است به کسب و کار شما مرتبط باشد:
- نرم افزار تولید سرب
- پلتفرم های تجارت الکترونیک
- ابزارهای بازاریابی ایمیلی
- ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی
علاوه بر ارائه موضوعات، باید حجم جستجوی آنها را نیز درک کنید. این به شما کمک می کند اهمیت هر موضوع را برای مخاطبان هدف خود بسنجید.
سطل ها را با کلمات کلیدی پر کنید
می توانید با طوفان فکری تمام کلمات کلیدی ممکن که فکر می کنید ممکن است برای هر سطل موضوع مرتبط باشند، شروع کنید. هدف این است که تا حد ممکن کلمات کلیدی را بدون نگرانی در مورد کیفیت آنها ارائه دهید.
سعی کنید تمام کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را که می توانند به رتبه بندی محتوای شما در SERP کمک کنند، شناسایی کنید زیرا مخاطبان هدف شما احتمالا از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، در اینجا چند کلمه کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی
- بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
- ابزارهای رایگان مدیریت رسانه های اجتماعی
- برترین ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی
میتوانید ادامه دهید تا زمانی که مطمئن شوید فهرستی جامع از کلمات کلیدی دارید. هدف این است که تمام کلمات کلیدی را که فکر میکنید مشتریانتان برای جستجوی محتوای شما استفاده میکنند، بررسی کنید.
کلمات کلیدی خود را بر اساس هدف جستجو تجزیه و تحلیل کنید
همانطور که قبلا ذکر شد، هدف جستجو یکی از مهمترین عواملی است که به شما در رتبه بندی گوگل کمک می کند. این امر بر تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی شما تأثیر می گذارد زیرا نباید کلمات کلیدی را به صورت اسمی در نظر بگیرید.
به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی می توانند معانی مختلفی داشته باشند. اگر می خواهید کلمه کلیدی شما با هدف جستجو مطابقت داشته باشد، باید مراقب نحوه تفسیر آن باشید.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی “ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی” بسته به زمینه می تواند معانی مختلفی داشته باشد. این می تواند به معنای ابزارهای مورد استفاده برای مدیریت رسانه های اجتماعی یا مقایسه ابزارهای مختلف مدیریت رسانه های اجتماعی باشد. بنابراین همیشه باید قبل از شروع استفاده از یک کلمه کلیدی، قصد کاربر را بررسی کنید.
چک ساده است. فقط باید کلمه کلیدی را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و ببینید چه نتایجی در SERP ها ظاهر می شود. نتایج به شما بینشی در مورد هدف کاربر می دهد. از آنجا، می توانید کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که آیا آنها برای تجارت شما مرتبط هستند یا خیر.
رقابت کلمات کلیدی را در نظر بگیرید
هنگامی که فهرستی از تمام کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود تهیه کردید، زمان آن رسیده است که رقابت آنها را تجزیه و تحلیل کنید. هدف این است که تعیین کنیم کدام کلمات کلیدی به راحتی رتبه بندی می شوند و کدام یک بیش از حد رقابتی هستند.
می توانید از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای تخمین حجم جستجوی ماهانه و سطح رقابت برای هر کلمه کلیدی استفاده کنید. ابزارهای دیگری مانند SEMrush دشواری کلمات کلیدی و چگالی رقابتی را به شما نشان می دهند. اگر تازه شروع به کار کرده اید، باید روی کلمات کلیدی کم رقابت تمرکز کنید زیرا رتبه بندی آنها آسان تر است.
عبارتهای جستجوی مرتبط را جستجو کنید
پس از تجزیه و تحلیل همه کلمات کلیدی، باید مدتی را به جستجوی عبارات جستجوی مرتبط اختصاص دهید. اینها اصطلاحاتی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما دارند.
برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط میتوانید از بخشهای «افراد نیز سؤال میکنند» و «جستجوهای مرتبط» گوگل استفاده کنید. همچنین می توانید از Google Keyword Planner و سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
این کلمات کلیدی مرتبط می توانند افزودنی عالی برای پست یا مقاله وبلاگ شما باشند. آنها همچنین می توانند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی کمک کنند.
از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یک راه عالی برای رشد لیست کلمات کلیدی شما هستند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا ایده های کلیدی مرتبط تری را دریافت کنید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد. در اینجا تعدادی از محبوب ترین آنها وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید:
- Google Keyword Planner
- اهرفس
- Ubersuggest
- SEMrush
- کلمات کلیدی در همه جا
- KWFinder
- Moz
- KeywordTool.io
- SECockpit
در حالی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد، نیازی به استفاده از همه آنها نیست. شما می توانید یکی دو مورد را انتخاب کنید که فکر می کنید برای کسب و کار شما مفیدتر است.
خلاصه کردن
اگر این کار را درست انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی می تواند ابزار قدرتمندی برای کمک به رتبه بندی وبلاگ شما در گوگل باشد. با این حال، اگر وب سایت موثری نداشته باشید، تمام تحقیقات کلمات کلیدی و ایجاد محتوای وبلاگ بیهوده خواهد بود. اینجاست که ما وارد می شویم!
Kadence می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را با یک الگوی شروع راه اندازی کنید تا بتوانید در عرض چند دقیقه یک وب سایت حرفه ای طراحی شده ایجاد و سفارشی کنید. بلوکهای Kadence سفارشی ما به شما این امکان را میدهند که صفحاتی را با رابط کشیدن و رها کردن بدون دست زدن به یک خط کد ایجاد کنید. اگر به دنبال راه حل کاملی برای نیازهای وب سایت خود هستید، با ما تماس بگیرید و ما خوشحال خواهیم شد که به شما در راه اندازی کمک کنیم.