با فرآیند سئو، ما سعی می کنیم مخاطبین زیادی را به دست آوریم و آن مخاطبین را وارد تجارت خود کنیم. هدف اصلی من و شما جذب مخاطب با سئو است تا بتوانیم محصولات یا خدمات را بفروشیم. خوب، در حال حاضر ما یک هدف مشترک داریم، اما برای رسیدن به آن هدف، می توانیم راه های زیادی را امتحان کنیم. مثلا راه درست را برویم یا گوگل را دور بزنیم. اگر هدفتان مثل من برایتان مهم است سئو کلاه سفید را با بهترین روش انتخاب می کنید! حال در این مقاله می خواهم به شما بگویم که اگر تولید کننده محتوای ویدیویی هستید سئو برای شما راه حلی است!! پس با من بمان و بهتر درس بخوان!
چگونه سئو ویدیو را انجام دهیم؟ یه سوال مهم که الان میخوام به بهترین شکل ممکن بهتون جواب بدم!
اکثر مردم فکر می کنند وقتی از سئو صحبت می کنیم، منظور ما فقط سئو برای محتوای متنی است، اما اصلاً اینطور نیست!
سئوی گوگل یک قانون کلی دارد که می توانید برای همه نوع محتوا از آن استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر شما یک تولید کننده پادکست هستید، با خواندن مقاله پادکست آموزش سئو اطلاعات مفیدی دریافت خواهید کرد.
آنچه در این مقاله خواهید آموخت:
- سئو چیست؟
- (سئو ویدیو) سئو ویدیو چیست؟
- چگونه سئو ویدیو را انجام دهیم؟
سئو چیست؟
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو مجموعه ای از فرآیندهایی است که شما طبق قوانین گوگل انجام می دهید تا توسط الگوریتم ها و ربات های گوگل اندازه گیری و ارزیابی شوند!
نتیجه این ارزیابی این است که شما با توجه به کیفیت کاری که انجام می دهید در SERP گوگل قرار می گیرید.
ما معمولاً سه سطح از قوانین نامگذاری شده گوگل داریم سئو کلاه سیاه ما کلاه سفید و کلاه خاکستری را دسته بندی کرده ایم که برای کسب رتبه خوب و جلب اعتماد گوگل پیشنهاد می شوند. سئو کلاه سفید با ادویه سئو کلاه خاکستری استفاده کنید
البته برای اینکه یک متخصص سئو قوی باشید باید همیشه اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید و سعی کنید این اطلاعات را در پروژه های مختلف اعمال کنید.
(سئو ویدیو) سئو ویدیو چیست؟
محتوای ویدیویی از آن دسته از کاربران محبوب و علاقه مندی است که ترجیح می دهد به جای مطالعه یک مقاله آموزشی، یک فیلم آموزشی تماشا کند.
اگر به ویدیوهای باکیفیت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که در برخی مناطق جامعه هدف به محتوای ویدیویی نیاز دارد، بنابراین باید روی سئوی ویدیو کار کنید.
در سئوی وقف، ویدیو مجموع تمام فرآیندهایی است که در ویدیوی خود انجام می دهید تا در بین نتایج برتر گوگل قرار بگیرید و مخاطبان بیشتری برای پخش آن ویدیو داشته باشید.
خوب، حالا سوال مهم این است که آیا ربات ها و ربات های گوگل حتی محتوای این ویدیوها را می بینند؟
ربات ها نمی توانند ویدیو را مشاهده کنند، آنها فقط می توانند ابرداده های متنی مانند عنوان و برچسب ها را ببینند. آنها نمی توانند محتوای ویدیویی را مشاهده، فهرست و رتبه بندی کنند. اما خبر خوب این است که هنوز راههایی برای دیده شدن ویدیوهایتان توسط موتورهای جستجو وجود دارد.
چگونه سئو ویدیو را انجام دهیم؟
برای موفقیت در زمینه سئو ویدیوها باید با روند کلی سئو آشنا باشید. قرار نیست درس سئو خیلی جدید و متفاوتی را آموزش دهیم. فقط در راستای اصول و مبانی سئو، نکاتی را در مورد سئو ویدیوها بیان خواهیم کرد.
اگر هنوز به خوبی با مفهوم سئو آشنا نیستید آموزش سئو بی نظیر محسن حبیبی راد را بخوانید و سپس این مطلب را ادامه دهید.
1. محتوای ویدیوها باید بهینه باشد!
ما می دانیم که محتوایی که برای کاربران سایت آپلود می کنیم باید هم برای گوگل و هم برای کاربر رضایت بخش باشد. هدف اصلی گوگل رفع نیازهای کاربر است اما از طرفی انجام این کار طبق قوانین سئو کلاه سفید مهم است.
پس چگونه محتوای ویدیویی را بهینه کنیم؟
برای این کار محتوای شما باید کاملاً آموزنده باشد و کاربر در ویدیو به خوبی با شما ارتباط برقرار کند. وقتی ویدیوی شما با کیفیت بالا و آموزنده برای کاربران باشد، نتیجه این است که کاربر لینک ویدیوی شما را با دوستان دیگر در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می گذارد.
این کار دو مزیت مهم برای شما و سئو ویدیو دارد:
اول، شما به راحتی ارجاعات رایگان دریافت کردید که ارزشش را دارد بازخورد بالاست!
دوم اینکه یک جامعه هدف جدید با سایت شما آشنا شده و شما بدون هیچ هزینه تبلیغاتی کاربر جدیدی پیدا کرده اید.
اصولا ساخت ویدیو یک فرآیند تخصصی است که در مورد آن بحث می شود بازاریابی ویدیویی ما به خوبی به آن اشاره کرده ایم و می توانید از این مقالات برای بهبود کیفیت ویدیوها استفاده کنید.
2. ویدیو باید کاملاً پاسخگوی موبایل باشد!
امروزه اکثر کاربران گوگل افرادی هستند که وب سایت شما را از دستگاه های تلفن همراه مشاهده می کنند، بنابراین وب سایت شما باید برای موبایل بهینه شده یا واکنش گرا باشد. اگر بخواهیم تخصصی تر به نظر برسیم، ویدیوهای سایت باید برای انواع دستگاه های تلفن همراه واکنش گرا باشد.
اگر کاربر نتواند ویدیو را با موبایل خود به خوبی تماشا کند، خیلی راحت از سایت شما خارج می شود و شما یک امتیاز منفی یا نرخ پرش دریافت می کنید که به سئو سایت آسیب جدی وارد می کند.
3. سایت شما باید یک هاست قوی برای آپلود ویدیو داشته باشد!
اگر تمام مطالب ذکر شده را دنبال کنید، اما هاست شما حجم کافی برای آپلود ویدیو را نداشته باشد و کاربر با خطای 500 مواجه شود، در بخش سئوی ویدیو شکست خواهید خورد.
هاست سایت شما باید فضای کافی و حجم کافی برای آپلود ویدیو داشته باشد، اگر قصد آپلود ویدیوهای طولانی را دارید سریعا با پشتیبانی فنی سایت خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید فضای میزبانی کافی برای سایت در نظر بگیرند تا کاربر به راحتی آن را تماشا کند. ویدیو پولی
سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی گوگل است. اگر ویدیوهای شما به دلایلی برای کاربر دیر بارگذاری می شود یا باعث کندی سایت می شود، استراتژی سئو شما شکست خواهید خورد.
اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می کند، توصیه می شود از افزونه های معتبری مانند WP-ROCKET برای افزایش سرعت سایت استفاده کنید. در آموزش وردپرس در مورد افزونه ها به خوبی به شما توضیح داده ایم.
4. ویدیوهای خود را در پلتفرم های دیگر آپلود کنید.
اگر سایت شما فضای کافی برای آپلود ویدئو دارد، خیلی بهتر است این کار را در داخل سایت انجام دهید، اما اگر بودجه کافی برای ارتقای سرور سایت ندارید، می توانید از پلتفرم های موجود استفاده کنید. البته برای مورد اول پیشنهاد می شود فیلم های خود را در سایت های دیگر منتشر کنند.
یوتیوب و آپارات یکی از دو پلتفرم مورد اعتماد گوگل هستند که به عنوان منبع ویدیویی شناخته شده اند.
متاسفانه یوتیوب با آی پی ایرانی موجود نیست و می توانید از آپارات به عنوان جایگزین استفاده کنید.
چگونه
کافی است وارد این دو وب سایت شوید و یک پروفایل با نام سایت و کسب و کار خود ایجاد کنید، سپس تمامی ویدیوهای خود را با آدرس سایت در این فضاها آپلود کنید. با این کار ویدیوی شما در سایت های معتبر ایندکس می شود.
یوتیوب و آپارات کاربران زیادی دارند و حتی این امکان برای جامعه هدف وجود دارد که از این فضا با ویدیوی شما آشنا شوند. حتی این دو وب سایت برای شما مکانی برای کسب درآمد از ویدیوها آماده کرده اند.
5. از فرمت های ویدئویی مناسب استفاده کنید!
از هر ابزاری که برای ساختن ویدیو استفاده می کنید، لطفاً نتیجه نهایی را به قالبی تبدیل کنید که بتواند توسط کاربر پخش و مشاهده شود. سایت های زیادی وجود دارند که ویدیوهای خوبی دارند، اما متاسفانه از فرمت های مناسب استفاده نمی کنند و باعث می شود کاربران نامرئی شوند.
6. عنوان مناسبی از ویدیوی خود با کلمه کلیدی قرار دهید.
عنوان ویدیوها بسیار مهم است
چگونه ویدیوهای سئو بنویسیم؟ / آموزش سئو ویدیویی برای اولین بار در برتر آماز. به نظر می رسد.