منو سایت

چگونه مخاطب هدف را انتخاب کنیم؟ 🙄

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه مخاطب هدف را انتخاب کنیم؟ 🙄

امروزه یکی از بزرگترین چالش های پیش روی وب سایت ها انتخاب مخاطب هدف است. 🧐

در این مقاله نحوه انتخاب مخاطب هدف را به تفصیل و برای هر مورد به شما آموزش می دهیم. 😏

با سلام خدمت دنبال کنندگان سایت برتراموز، مقاله بسیار جالب و جامعی در مورد نحوه یافتن مخاطب هدف خود آورده ایم. 😍👋🏻 همانطور که می دانید یکی از مهمترین موارد برای رشد یک سایت، انتخاب مخاطب هدف مناسب و از همه مهمتر تمرکز روز بازاریابی محتوای خود به سمت آنهاست. اگر سایت شما به درستی در حال توسعه نیست و از طرفی تمام تلاش خود را به کار گرفته اید اما به نتیجه مطلوب نمی رسید. این بدان معناست که شما برای افراد مناسب محتوا تولید نمی کنید یا مخاطب هدف خود را پیدا نکرده اید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که امروزه مخاطبان هدف شما خیلی سریع نظر خود را تغییر می دهند. موضوعی ممکن است دیروز برای او جالب بوده باشد، اما امروز چندان مهم نبود.

از طرفی راهکارهای یافتن مخاطب هدف نیز کمی تغییر کرده است و لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. به همین دلیل است که به روز رسانی سایت آموزش سئو برتراموز گاهی در مورد یافتن پرسونای مشتری با استفاده از جدیدترین ابزارهای سئو است. پیشنهاد ما این است که بر روی نکات مطرح شده در این مقاله تمرکز کنید و سعی کنید آنها را مطابق با کسب و کار خود سفارشی کنید.

قبل از اینکه شروع به فکر کردن در مورد نحوه انتخاب مخاطب هدف خود کنید، لازم است به شما یادآوری کنم که همیشه نتایج ایجاد تغییرات در حوزه دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید. از آنجایی که یک استراتژی ممکن است برای سایت شما مناسب باشد، از طرف دیگر، همان استراتژی ممکن است گزینه جذابی برای سایت رقیب شما نباشد. تنها راه حل برای شناسایی این مشکل، تجزیه و تحلیل دقیق نتایج تغییرات در کوتاه مدت و بلند مدت است.

بهترین استراتژی برای یافتن مخاطب هدف شما چیست؟

در این بخش تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا نحوه انتخاب مخاطب هدف خود را به شما آموزش دهیم. معمولاً بهتر است استراتژی های ذکر شده در این بخش با یکدیگر ترکیب شوند. به یاد داشته باشید که تا زمانی که یک استراتژی را در کسب و کار خود اعمال نکنید، نمی توانید از نتایج آن مطمئن باشید. معمولا در استراتژی های پیشرفته مخاطب هدف ما ایجاد مخاطب هدف از ورودی سایت است. به همین دلیل است که باید استراتژی های مختلف را با هم ترکیب کنید. اگر سایت شما وردپرس است و اطلاعات مناسبی در مورد آن ندارید پیشنهاد می کنیم از آموزش اختصاصی وردپرس استفاده کنید. زیرا برای تجزیه و تحلیل داده های ورودی و دریافت ویژگی های مخاطب هدف خود به آن نیاز خواهید داشت.

1. بررسی محصول اصلی سایت

اگر می خواهید بدانید که چگونه مخاطب هدف سایت خود را انتخاب کنید، ابتدا باید محصول اصلی سایت خود را به خوبی بشناسید. فرض کنید سایت شما در زمینه یادگیری زبان انگلیسی کار می کند. همانطور که می دانید یادگیری زبان مراحل و سطوح مختلفی دارد. به همین دلیل است که شما باید قبل از هر کاری هر کاری که می توانید انجام دهید تا محصول وب سایت خود را با دقت سفارشی کنید. این محصول برای چه کسانی مناسب است؟ آیا این محصول را می توان به عنوان یک محصول کامل معرفی کرد یا این محصول به عنوان مکمل نیاز به محصولات دیگری دارد؟ در مورد همه این سوالات باید اطلاعات کمی و کیفی داشته باشید. به این ترتیب می توانید مشتریان خود را بهتر درک کنید.

دومین کاری که باید انجام دهید این است که نقاط قوت و ضعف محصول خود را درک کنید. در مرحله بعد، باید روی بهبود هر دو تمرکز کنید. در نهایت، شما باید با استفاده از ویژگی های محصول خود به جامعه مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. اکنون آنها را بر اساس نیاز و ویژگی های محصول خود دسته بندی کنید. در مرحله بعد برای هر دسته با توجه به میزان بودجه تبلیغاتی خود یک طرح تبلیغاتی و بازاریابی اجرا کنید. البته به خاطر داشته باشید که نحوه انتخاب مخاطب هدف باید بر اساس ارزش محصول شما باشد نه ارزش مخاطب.

شاید این جمله برای شما کمی گیج کننده باشد، اما باید به شما بگوییم که ارزش محصول شما مشخص می کند که مخاطبان هدف شما از کدام گروه هستند و چقدر برای آن هزینه خواهند کرد. اگر می خواهید راه دیگری را انتخاب کنید، باید جامعه آماری بسیار زیادی را بررسی کنید و بررسی کنید که کدام یک از آن مشتریان بالقوه توانایی استفاده از برند و محصول شما را دارند. در این صورت طبیعی است که انرژی و زمان شما تلف شود. اگر مشکل نحوه انتخاب مخاطب هدف نیست، مشکل درک شما از مشکل است.

2. مشتریان تجاری خود را بررسی کنید

برای انتخاب مخاطبان هدف، لازم است که جامعه آماری مشتریان خود را بررسی کرده و برای آنها برنامه ریزی کنید. مثلا زمانی که در زمینه آموزش فتوشاپ کار می کنید. بهتر است لیست خرید خود را از ماه گذشته بررسی کنید و بیشتر خریدهای شما متعلق به کدام گروه است. ممکن است اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید. در این صورت می توانید از یک بازاریاب حرفه ای استفاده کنید و تحت عنوان نظرسنجی با آنها تماس بگیرید و شروع به دریافت اطلاعات از آنها کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، باید به دنبال ارتباطی بین محصول خود و جایگاه آن باشید.

به عنوان مثال، زمانی که مشتریان شما در میان کارمندان یک شرکت گرافیکی هستند، باید یک گام فراتر رفته و موقعیت رهبری آنها را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنید. شاید در نگاه اول این سوال بسیار سخت و پیچیده به نظر برسد، اما اگر سناریوی مناسبی داشته باشید و کمی از طرف مقابل برخورد کنید، به راحتی می توانید اطلاعات مورد نظر را به دست آورید. تمام هدف ما در یافتن استراتژی هدف گذاری، تکرار خرید و به حداکثر رساندن آن است. به همین دلیل است که باید از کسب و کار خود شروع کنید، زیرا اگر فردی یک بار از شما خرید کند، احتمال خرید مجدد از شما بسیار بیشتر خواهد بود.

اکنون ممکن است تعجب کنید که کسب و کار شما هیچ فروشی ثبت نکرده است و به همین دلیل این مقاله را می خوانید. در این صورت باید روی رقبای خود تمرکز کنید. بررسی کنید که رقیب شما از کدام گروه بیشترین مشتری را دارد. در این صورت می توانید به یک نتیجه عالی برسید. برای این منظور نیازی به بررسی آمار مالی و فروش آن نیست. بلکه باید دید کجا تبلیغ می کند.

3. سن مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید

یکی از مهم ترین سوالاتی که می تواند به شما در انتخاب مخاطب هدف کمک کند، یافتن گروه سنتی تعریف شده برای مخاطبان است. وقتی مخاطب شما در گروه جوانان باشد، استراتژی و کانال های تبلیغاتی شما تغییر می کند. اما زمانی که مخاطبان شما در گروه سنی بزرگسالان هستند، تبلیغات شما کمتر خواهد شد و ارائه محصول شما باید قوی تر باشد. زیرا با افزایش تجربه و سن افراد، تبلیغات کمتر روی او تاثیر می گذارد. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که محدوده سنی او را محدود کنید. به عنوان مثال، وقتی می دانید که مخاطب هدف شما نوجوانان هستند، باید بررسی کنید که در چه گروه سنی قرار دارید و محدوده ای بین 3 تا 5 سال برای آن تعیین کنید.

در مرحله بعد به عنوان یک حرفه ای باید تمام تلاش خود را بکنید تا این گروه سنی را به خوبی بررسی کنید. وقتی می‌خواهید شیوه انتخاب مخاطبان خود را تغییر دهید، باید دلایل منطقی برای تغییرات داشته باشید. فقط به این دلیل که یک تبلیغ برای یک استراتژی در کسب و کار خود دیده اید، به شما کمکی نمی کند. به عنوان یک حرفه ای، باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا با هزینه بسیار کم تست هایی را در گروه سنی هدف خود انجام دهید.

مثلا اگر قرار است در فضای مجازی تبلیغات گسترده انجام دهید. یک وبلاگ نویس با تعداد کمی از دنبال کنندگان پیدا کنید و ببینید چه تعداد از آنها در گروه سنتی شما قرار می گیرند. سپس با استفاده از تبلیغات محدود خود، یک نظرسنجی درباره ایده تبلیغاتی خود انجام دهید. در این صورت متوجه خواهید شد که آیا روشی که مخاطب هدف خود را انتخاب کرده اید صحیح است یا خیر. توجه داشته باشید که در حال حاضر فضای مجازی یکی از بهترین مکان ها برای بررسی داده های تبلیغاتی شماست.

چگونه بنویسیم که چگونه مخاطب هدف را انتخاب کنیم؟ 🙄 اولین بار در دانش آموز برتر. به نظر می رسد.