
یکی از بزرگترین چالشها برای کسبوکارهای مختلف، داشتن تبلیغات مرتبط در سایتهای اجتماعی است. با این حال، گوگل با ایجاد یک استراتژی جامع و مفید برای صاحبان مشاغل با استفاده از Google AdSense این مشکل را حل کرده است.
امروزه مشاغل مختلف برای تبلیغات خود با چالش های زیادی روبرو هستند. بخش اصلی چالش آنها کارایی است، نه هزینه. اما این بخشی از داستان است. 🙄 قسمت دیگر ماجرا این است که برخی از سایت ها برای برندسازی و رشد خود هزینه قابل توجهی کرده اند. اما به کارایی مطلوب دست نیافته اند. درآمد خوبی از تبلیغات به دست نمی آورند. بنابراین باید روی چیزهای دیگر مانور دهند. اما گوگل ادسنس همه مشکلات را حل کرد. 🤔
Google AdSense با اجرای یک طرح تبلیغاتی جامع، هر دو طرف تبلیغات را به یکدیگر معرفی می کند و به طور موثر درآمد خود را بین خود و سایت انتشار آگهی تقسیم می کند. اما برای اینکه بتوانید سایت خود را آنقدر قوی کنید که مورد توجه گوگل ادسنس قرار گیرد، لازم است سایت شما دارای سئوی قوی باشد. 😃 شاید فکر کنید که با آموزش جامع سئو می توانید نیاز خود را برطرف کنید و یک سایت قوی مورد تایید گوگل ادسنس ایجاد کنید. اما باید به شما بگوییم که اشتباه می کنید.
سیاستهای Google AdSense و SEO هر ماه و گاهی هر هفته تغییر میکنند. شما نمی توانید با تعریف یک استراتژی ثابت به تمام اهداف خود برسید. بنابراین باید توجه ویژه ای به به روز رسانی اطلاعات و بررسی شرایط خود در کوتاه مدت داشته باشید. در این مقاله به نحوه کسب درآمد از Google AdSense می پردازیم. اگر قسمتی از این مقاله برای شما گنگ یا غیرقابل درک است، می توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید و کارشناسان این حوزه در اسرع وقت پاسخ مناسب را برای شما خواهند نوشت.
گوگل ادسنس چیست؟ “Google AdSense”
گوگل معمولا استراتژی های تبلیغاتی مختلفی برای تبلیغات در سایت های مختلف دارد. یکی از آنها گوگل ادسنس است. Google AdSense به سایت های ارائه دهنده تبلیغات اجازه می دهد تا حوزه تجاری خود را تعریف کنند و تبلیغاتی را که در سایت آنها ظاهر می شود سفارشی کنند. هنگامی که یک ناشر شبکه نمایش را مرور می کند، می تواند تبلیغات مناسب را برای صنعت خود انتخاب کند. البته این تبلیغات می توانند هر شکلی داشته باشند. به عنوان مثال، تبلیغ می تواند یک آگهی تبلیغاتی، یک تبلیغ ویدیویی و غیره باشد. برای استفاده بر اساس بررسی ها، در حال حاضر امکان استفاده از تبلیغات متنی و صوتی “پادکست” وجود ندارد.
در حال حاضر دو راه برای کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس وجود دارد، راه اول استفاده از استراتژی CPM است. در این روش به ازای تعداد بازدید از هر تبلیغ کسب درآمد خواهید کرد. به لطف این استراتژی، بیشترین سود متعلق به ناشر آگهی است. و صاحب آگهی ممکن است بازده مورد نظر را دریافت نکند. مگر اینکه استراتژی اصلی آن شناخت برند باشد. اما می توانید از یک استراتژی عالی دیگر نیز استفاده کنید. همچنین می توانید درآمد تبلیغات CTR را بر اساس کلیک دریافت کنید. به این ترتیب می توانید کمی بیشتر به ناشر پرداخت کنید. اما مطمئن خواهید بود که تبلیغات شما بازدهی مثبتی را به همراه دارد.
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم تحقیقاتی Bertramuz، در این نوع تبلیغات، رقبای شما نمی توانند از ربات ها یا الگوریتم های کلیک خودکار استفاده کنند. چون آی پی آنها شناسایی می شود و بعد از چند کلیک آن را بن می کنند. این منطقه تبلیغاتی شعبه ای از Google ADS است و در سال 2014 موفق به ثبت گردش مالی چند میلیاردی شد. 😐 البته بهتر است یک استراتژی مشخص و از پیش تعیین شده برای استفاده از آن داشته باشید.
Google AdSense چیست و چگونه می توان از آن درآمد کسب کرد؟ به نظر می رسد.