
یکی از مهم ترین چالش هایی که ما تولیدکنندگان محتوا همیشه با آن روبرو هستیم این است که باید محتوایی با کیفیت و دقیق تولید کنیم که هم برای کاربر مفید باشد و هم برای الگوریتم های گوگل قانع کننده باشد. سوالی که همیشه وجود داشته این است که گوگل چگونه می داند که این محتوا خوب است یا نه؟ قطعا سیستم گوگل الگوریتم های بسیار خوب و قوی برای این کار ایجاد کرده است اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با من همراه باشید و بیشتر بدانید.
گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ سوال مهمی که به طور کامل بررسی خواهیم کرد.
تولید محتوا به قدری موضوع مهمی در هر کسب و کاری است که در شرکت های بزرگ معمولی یک تیم تولید محتوا بسیار قوی تشکیل می دهند.
در واقع تولید محتوا پلی بین شما و کاربر است که گوگل به خوبی آن را رصد می کند.
در آموزش تولید محتوا سعی کردیم تمام ترفندها و نکات را به خوبی یاد بگیریم.
آنچه در این مقاله خواهید آموخت:
- به گفته گوگل، کیفیت محتوا به چه معناست؟
- گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟
به گفته گوگل، کیفیت محتوا به چه معناست؟
در طول فرآیند تولید محتوا، تولیدکنندگان محتوای خوبی را می بینیم که با وجود تلاش زیاد برای تولید محتوای خوب، رتبه خوبی از گوگل کسب نمی کنند. اشتباه رایج این افراد در اینجا این است که نمی دانند گوگل مستقیماً چه می خواهد. در زیر بررسی خواهیم کرد که آیا کیفیت از نظر الگوریتم های گوگل چه مفهومی داره؟
گوگل محتوای جدید می خواهد.
یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود محتوای شما در گوگل رتبه خوبی نداشته باشد این است که الگوریتم ها محتوا را قبول نمی کنند و قبلاً محتوا توسط نویسنده دیگری در سایت های دیگر منتشر شده است.
در واقع زمانی که موضوعی را در گوگل جستجو می کنید خود را به جای کاربر قرار دهید، انتظار دارید حداقل 5 محتوای مختلف را در 5 سایت مشاهده کنید تا اطلاعات خوبی به دست آورید. خوب، وقتی گوگل می بیند که تمام محتوای سایت کپی شده است، واضح است که نمی توانید نتیجه خوبی در SERP بگیرید.
پس چگونه محتوای تازه و جدید تولید کنیم؟
تیم تولید محتواشما باید همیشه در مورد آخرین موضوعات در زمینه کاری تحقیق کنید تا به محض انتشار اخبار و رویدادهای جدید، یک مقاله بسیار خوب در سایت منتشر کنید. ما همیشه تجزیه و تحلیل رقبا را به عنوان مهمترین موضوع در سئو در نظر می گیریم. باید رقبای خارجی مثل سایت های انگلیسی پیدا کنید. معمولا آخرین اخبار به زبان انگلیسی منتشر می شود و شما می توانید با ترجمه این مقالات جدیدترین مطالب را به زبان فارسی داشته باشید!
البته متأسفانه در برخی از وب سایت ها شاهد هستیم که مقالات جدیدی منتشر می کنند، اما از آنجایی که سرعت ایندکس این صفحات بسیار پایین است، سایت های دیگر با محتوای کپی رتبه بهتری دارند. قطعا مقاله ای برای حل این مشکل افزایش سرعت نمایه سازی صفحات سایت ادامه مطلب
لینک های محتوای طبیعی ایجاد کنید!
بک لینک یکی از مواردی است که گوگل برای درک اهمیت یک مقاله یا کلمه کلیدی از آن استفاده می کند.
برای اینکه کیفیت مقاله خود را بهبود ببخشید تا نتیجه بسیار خوبی بگیرید، پیوندهای طبیعی برای محتوا ایجاد کنید.
اطمینان حاصل کنید که این لینک بیلدینگ باید کاملا طبیعی باشد و از خرید لینک های بی کیفیت خودداری کنید.
به عنوان مثال، یکی از ساده ترین راه ها این است که به مقاله در سایت رسانه اجتماعی خود پیوند دهید و از کاربران شبکه های اجتماعی دعوت کنید تا محتوای شما را مطالعه کنند.
برای افزایش بسیار بیشتر کیفیت محتوای خود، قطعا می توانید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
لینک های داخلی را نادیده نگیرید.
لینک سازی داخلی زنجیره خوبی بین محتوای سایت شما ایجاد می کند و شاید برایتان جالب باشد که بدانید خزنده های گوگل می توانند بین صفحات شما حرکت کنند و از طریق این لینک داخلی صفحات جدید را فهرست کنند.
کیفیت لینک خارجی بسیار مهم است
از کاربران بخواهید برای شما نظر بگذارند!
یکی از مهم ترین مسائلی که گوگل به آن توجه می کند این است که رضایت کاربران از یک سایت بسیار بیشتر است. وقتی کاربر وقت می گذارد و برای شما نظر می گذارد، به این معنی است که تعامل قوی با شما دارد.
گوگل به این موضوع توجه زیادی دارد، بنابراین لطفاً از کاربران خود بخواهید در مورد محصولات، خدمات و غیره شما نظر دهند. حتی اگر نظرات کاربران منفی است، لطفا آنها را در سایت قرار دهید.
اگر در فضای بازاریابی کار کرده اید، این را می دانید تفسیر بازاریابی این یکی از مهم ترین چیزهایی است که می توانید از آن نکات مهمی بگیرید.
گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟
خوب، فرض کنید قبلاً محتوایی را در سایت خود قرار داده اید و می خواهید بررسی کنید که چگونه گوگل محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟
در قسمت بالا به مهم ترین عناصر کیفیت از دیدگاه گوگل اشاره کرده ایم و در ادامه به چند عنصر دیگر اشاره می کنیم.
سرعت سایت شما خیلی پایین است.
بله شما آن را درست خواندید! سرعت سایت، این موضوع حتی بر کیفیت محتوای وب سایت شما نیز تاثیر می گذارد. پس فراموش نکنید که همین الان وارد سایت شوید GT-metrics سرعت سایت خود را اندازه بگیرید و به محض مشاهده خطا به پشتیبانی سایت پیام دهید.
حالا چرا سرعت سایت بر کیفیت محتوا تاثیر می گذارد؟
زمانی که کاربر برای خواندن مطالب وارد سایت شما می شود، سایت شما باید در کمترین زمان ممکن به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود و اگر این اتفاق نیفتد، کاربر یا باید مدت زیادی صبر کند تا بارگذاری شود و یا از سایت خارج شود. سایت.
ربات های گوگل نیز باید مدت زیادی منتظر بمانند تا سایت شما بارگذاری شود و شاید یکی از دلایلی که باعث می شود محتوای شما با تاخیر بسیار در گوگل ایندکس شود، کند بودن سایت شما و دسترسی ربات ها به آن باشد.
چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم؟
- از یک سرویس میزبانی با کیفیت برای کاهش زمان بارگذاری سایت خود استفاده کنید. حتی در مورد انتخاب سرور نیز می توانید با پشتیبانی هاست تماس بگیرید تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات به شما ارائه شود.
- اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کند، افزونه Wp-Rocket یکی از محبوب ترین افزونه ها برای افزایش سرعت سایت است. البته باید در نظر داشته باشید که یکی از عوامل اصلی کاهش سرعت سایت، گنجاندن تعداد زیادی افزونه در سایت است.
- عکس های شما باید اندازه مناسبی داشته باشند. معمولا اندازه عکس را تا حدی کاهش دهید که از کیفیت آن کاسته نشود.
گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ اولین بار در دانش آموز برتر. به نظر می رسد.