
شما مهمترین قدم را برای کسب و کار خود برداشته اید: وب سایت جدید وردپرس خود را راه اندازی کرده اید. تبریک می گویم! اکنون باید به آن کمک کنید تا با ترافیک با کیفیت بالا به اهداف تجاری شما خدمت کند.
هدایت ترافیک با کیفیت بالا به سایت شما بخش مهمی از بازپرداخت سرمایه وردپرس شما است. با هدف استراتژیک افزایش ترافیک سایت خود، تصمیماتی می گیرید که بر تمام جنبه های کسب و کار شما تأثیر می گذارد. نه تنها آگاهی از برند شما را افزایش می دهد، بلکه به شما در بهبود اعتبار وب سایت، رتبه بندی موتورهای جستجو، نرخ تبدیل و البته درآمد کمک می کند.
مهمتر از همه، ترافیک بیشتر همچنین به معنای افزایش توانایی برای تصمیم گیری بهتر در مورد بازاریابی شما در حین مطالعه و تجزیه و تحلیل نحوه تعامل مشتریان بالقوه با سایت شما است. با ایجاد بستری برای برقراری ارتباط با بازار خود، می توانید ابتکارات خود را یاد بگیرید و رشد کنید.
ترافیک وب سایت به تعداد بازدیدکنندگان یا کاربرانی که به یک وب سایت خاص دسترسی دارند اشاره دارد. اندازه گیری میزان داده های ارسال و دریافت شده توسط بازدیدکنندگان به یک وب سایت است. ترافیک وب سایت اغلب با تعداد کل بازدید، بازدید از صفحه یا بازدیدکنندگان منحصر به فرد در یک دوره خاص، مانند یک روز، هفته، ماه یا سال تعیین می شود.

نحوه اندازه گیری ترافیک وب سایت
تنها راه اندازه گیری ترافیک وب سایت شما از طریق شاخص های کلیدی عملکرد – به اختصار KPI ها است. به بیان ساده، KPI ها شاخص های عملکرد داده محور هستند که اثربخشی فعالیت های بازاریابی شما را تعیین می کنند.
در حالی که KPI های زیادی برای ردیابی در یک وب سایت وجود دارد، ما روی آنها تمرکز خواهیم کرد منابع ترافیک KPI برای اهداف این مقاله.
این KPI منابع ترافیکی را که افراد را به سمت وب سایت شما هدایت می کند، ردیابی می کند. این منابع شامل رسانه های اجتماعی، ترافیک مستقیم، ترافیک ارجاع شده، جستجوی ارگانیکو پست الکترونیک. با نظارت بر تجزیه و تحلیل خود – ترجیحاً از طریق Google Analytics – می دانید که کدام کانال ها عملکرد خوبی دارند تا بتوانید استراتژی بازاریابی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
در حالت ایدهآل، باید KPIهایی را که ارتباط نزدیکی با اهداف کسبوکار شما دارند، ردیابی کنید. بنابراین اگر هدف شما افزایش ترافیک با هدف استراتژیک بهبود درآمد کسب و کار و سهم بازار است، بر این KPI نظارت کنید.
9 روش اثبات شده برای هدایت ترافیک به وب سایت شما
1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
ماموریت اصلی گوگل این است که «اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آنها را در دسترس و مفید قرار دهد». موتورهای جستجوی دیگر، مانند بینگ، می خواهند به کاربران کمک کنند «کمتر جستجو کنند و بیشتر انجام دهند». برای دستیابی به این هدف، مردم باید به سرعت اطلاعات قابل اعتماد و جامع را پیدا کنند. اینجاست که سئو وارد می شود.
سئو مجموعه ای مداوم از شیوه های طراحی شده برای بهبود تجربه کاربری وب سایت ها است. چنین اقداماتی شامل تحقیق کلمات کلیدی در سایت شما و سایت های رقبا و به دنبال آن محتوای به روز و با کیفیت می باشد.
سئوی عالی به صاحبان وب سایت نیاز دارد که دستورالعمل های دقیقی را برای کسب رتبه های برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دنبال کنند. این تضمین می کند که وب سایت ها تا حد امکان برای بازدیدکنندگان ایده آل مفید هستند.
البته نوشتن فقط برای موتورهای جستجو می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. سعی کنید با محتوای مؤثری که تجربه و تخصص شما را به نمایش می گذارد، به بازار هدف خود خدمت کنید تا مزیت رقابتی در SERP به دست آورید.
2. محتوای با کیفیت بالا
وقتی در مورد محتوا صحبت می کنیم، منظور محتوای پست های وبلاگ شما و همچنین محتوای تمام صفحات وب سایت شما است.
اما محتوای «کیفیت بالا» به چه معناست؟
محتوای با کیفیت بالا شامل عبارتهای جستجو (با نام مستعار کلید واژه ها، عبارات کلیدییا عبارات کلیدی) که مخاطبان شما برای جستجوی اطلاعات مرتبط با کسب و کار شما استفاده می کنند. اگر میدانید مشتریان ایدهآل شما در چه زمینهای به کمک فوری نیاز دارند، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را بهتر برآورده کند.
علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای قابل اعتماد و انسان محور را تقویت می کنند. این موضوع پس از انتشار بهروزرسانی محتوای مفید خود توسط Google در سال 2022، بیشتر صادق است. محتوای شما باید به گونهای نوشته و ساختار یافته باشد که اطلاعات مفید، دقیق و قابل اعتمادی را ارائه دهد که بلافاصله به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد.
3. رسانه های اجتماعی
رسانههای اجتماعی یک راه معتبر جهانی برای تعامل با مشتریان بالقوه و موجود و ملاقات با مخاطبان شما در جایی است که آنها به صورت آنلاین جمع میشوند. با به اشتراک گذاری محتوای خود به روش های مفید در رسانه های اجتماعی، مخاطبان خود را جذب می کنید تا درباره شما و کسب و کار شما بیشتر بدانند.
نکته شگفتانگیز استفاده از رسانههای اجتماعی برای ایجاد ترافیک، پتانسیل برای هدفگیری مجدد محتوا است. شما می توانید محتوایی را که برای وب سایت خود ایجاد می کنید بازیافت کنید و به لطف ابزارهایی مانند Canva به راحتی آن را برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف قالب بندی کنید.
علاوه بر این، اپلیکیشنهایی مانند Hootsuite به شما کمک میکنند همه رسانههای اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید. در نتیجه، میتوانید زمانی محتوای خود را برنامهریزی کرده و منتشر کنید که مخاطبان شما بیشتر با آن درگیر شوند.
شرکت در شبکه های اجتماعی نیز کمک می کند. اگر کسی به پست شما پاسخ داد، از او تشکر کنید و پاسخ دهید. و اگر گفتگوهایی در جوامع دیگر اتفاق می افتد، به عنوان برند/کسب و کار خود برای ایجاد روابط شرکت کنید.
همچنین ممکن است منطقی باشد که خودتان جامعه ای پیرامون برند خود بسازید. گروهها، ملاقاتها و سایر فعالیتهای جامعهسازی با استفاده از رسانههای اجتماعی میتوانند در ایجاد جامعهای که محصولات شما را تبلیغ میکند و از برند شما حمایت میکند بسیار مفید باشند.
4. اثبات اجتماعی
مردم به جایی که سر و صدا است هجوم میآورند – به همین دلیل است که باید از وبسایت خود با هزاران مدرک اجتماعی نسخه پشتیبان تهیه کنید. این شامل افزودن نظرات، توصیفات و محتوای تولید شده توسط کاربر به صفحات اصلی شما است.
البته، زمانی که کسب و کار شما تا حدودی تاسیس شده باشد، جمع آوری اثبات اجتماعی بسیار آسان تر است. اگر یک فروشگاه آجر و ملات موفق در حال حرکت آنلاین باشد، احتمالاً در حال حاضر طرفداران زیادی دارد که آن را تضمین می کنند.
پس اگر تازه شروع کرده اید و ترافیک ندارید چه باید بکنید؟
در این مورد، بهترین شرط شما این است که از تجربیات خود برای ارتباط با مشاغلی استفاده کنید که در حال حاضر ترافیک زیادی دارند. تاکتیکی مثل وبلاگ نویسی مهمانکه در آن در ازای بازخورد برای وب سایت های دیگر محتوا می نویسید، می تواند آگاهی از برند و ترافیک ارجاع بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.
5. بازاریابی ایمیلی
به بازدیدکنندگان سایت خود پیشنهادی بدهید که نمی توانند رد کنند، و آن ها خوشحال خواهند شد که آن را با آدرس ایمیل خود مبادله کنند. چه پیشنهاد شما رایگان باشد، یک الگو، یک کتاب الکترونیکی یا هر نوع محتوای تولید کننده سرنخ، بازاریابی ایمیلی شانس شما برای پرورش مشترکین و هدایت ترافیک واجد شرایط به سایت شما است.
ایجاد یک لیست ایمیل یک راه اثبات شده و مقرون به صرفه برای به روز نگه داشتن مخاطبان از آخرین اخبار و تبلیغات در مورد کسب و کار شما است. با این حال، مهم است که مشترکین ایمیل را تشویق کنید تا با افزودن تماسها برای اقدام (CTA) به ایمیلهای شما، روی سایت شما کلیک کنند.
هنگام نوشتن برای مشترکین ایمیل خود، به یاد داشته باشید که کلمات شما به کجا ختم می شوند: صندوق ورودی آنها. این یک محیط صمیمی تر است که در آن می توانید مکالمه خود را شخصی کنید. با استفاده از یک موضوع موثر و محتوای کوتاه و مختصر که به کاربران شما کمک می کند به راحتی درک کنند که محتوای شما چگونه به بهترین وجه آنها را ارائه می دهد، در دریایی از ایمیل های تبلیغاتی دیگر متمایز شوید. سپس مطمئن شوید که به سایت خود لینک داده اید و به قولی که در ایمیل خود داده اید عمل کنید.
6. پیوند داخلی
یکی از دلایل اصلی نیاز وب سایت شما به وبلاگ، استراتژی پیوند داخلی شما است. این فقط به معنای پیوند یکپارچه به سایر پستهای وبلاگ در پستهای وبلاگ خود است (مانند ما) بهگونهای که نشان دهد صفحه درباره چه چیزی است.
پیوند داخلی شانس شما را برای خواندن و به اشتراک گذاری بیشتر محتوای شما افزایش می دهد. در نتیجه، تعامل کاربر، زمان حضور در سایت، بازدید از صفحه و ترافیک را افزایش خواهید داد.
همچنین مهم است که به طور منظم اتصالات داخلی خراب شده را بررسی کنید. هدایت بازدیدکنندگان شما به بن بست می تواند آنها را از ماندن در وب سایت شما منصرف کند، که می تواند به رتبه بندی SEO شما آسیب برساند.
7. سرعت سایت
بازدیدکنندگان به وب سایتی که حتی به آن دسترسی نداشته اند باز نمی گردند. یک وب سایت سریع حتی واجد شرایط ترین سرنخ ها را نیز حفظ نخواهد کرد.
در واقع، مطالعهای توسط Unbounce نشان داد که 70 درصد از مصرفکنندگان موافق هستند که سرعت پایین صفحه هنگام خرید از خردهفروشیهای آنلاین باعث شکستن معامله میشود. و همانطور که می دانید، موتورهای جستجو در مورد هر چیزی که مانع از رسیدن کاربران به آنچه می خواهند شود، اخم می کنند.
طبق یک مطالعه Portent در سال 2019، صاحبان وب سایت باید برای بهبود نرخ تبدیل، زمان بارگذاری صفحه 1-4 ثانیه را هدف قرار دهند. اگر در تجارت الکترونیک هستید، باید زمان بارگذاری 1-2 ثانیه را هدف بگیرید. موتورهای جستجو از شما تشکر خواهند کرد.
خوشبختانه، اگر از Kadence استفاده میکنید، از یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد وبسایتهای سریع برقی استفاده میکنید که مخاطبان خود را به وجد میآورند.
8. طراحی کاربر پسند
طراحی شما اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به وب سایت شما می بینند. این نه تنها بازتابی از برند شماست، بلکه می تواند تاثیری ماندگار بر مشتریان آینده شما ایجاد کند. طراحی کاربرپسند همچنین زمان ماندن را افزایش می دهد، که به گوگل نشان می دهد که محتوا برای بازدیدکنندگان شما مفید است.
بهترین از همه این است که برای داشتن یک وب سایت وردپرس زیبا و در عین حال ساده، لازم نیست یک طراح باشید. ابزارهایی مانند تم Kadence به شما کمک می کند تا با یک ویرایشگر ساده کشیدن و رها کردن، وب سایت های حرفه ای بسازید. بنابراین می توانید در عرض چند دقیقه یک وب سایت سریع و خیره کننده داشته باشید.
9. به اندازه گیری عملکرد خود ادامه دهید
تنها راه برای دانستن اینکه چه چیزی کار می کند این است که عملکرد خود را ردیابی کنید و او را دنبال کن. رفتار کاربر به طور مداوم در حال تغییر است و وب سایت شما باید با آن هماهنگ باشد. همچنین، آنچه امروز کار می کند ممکن است فردا کار نکند.
بهبود ترافیک شامل تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف است. با پایبندی به آنچه در حال حاضر موثر است، می توانید اطمینان حاصل کنید که تلاش های بازاریابی شما با تمام ظرفیت کار می کند.
خلاصه کردن
کار برای افزایش ترافیک وب سایت شما یک واکنش زنجیره ای سودمند ایجاد می کند. هرچه تعداد افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند، حضور آنلاین و آگاهی از برند شما بیشتر خواهد شد. در نهایت، با افزایش اقتدار، شانس بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان واجد شرایط به مشتریانی شاد و پولی که تجربه مثبت خود را با نام تجاری شما به دوستان خود نیز میگویند، افزایش مییابد.
اگر به دنبال محصولات و منابع قدرتمندی هستید که به شما کمک کند ترافیک با کیفیت را به سایت خود هدایت کنید، بسته Kadence راهی برای رفتن است. با ابزارهای مفیدی مانند تبدیلهای Kadence و بلوک گواهینامه Kadence از بلوکهای Kadence، میتوانید نه تنها مخاطبان خود را افزایش دهید، بلکه میتوانید روابط محکمی ایجاد کنید که ماندگار باشد.